Glock: Už se těším, až vyzkouším nastavitelné křídlo

Změna pravidel je šance pro každý tým, říká.

Timo Glock je u Toyoty od loňska. Na stupně vítězů se zatím podíval jednou, když byl s toyotou druhý ve Velké ceně Maďarska.

Klepněte pro větší obrázek

Jaká by měla být vaše sezona 2009?

Timo Glock: „Letos bych chtěl navázat na svou první sezonu u Toyoty. Chtěl bych pravidelně bodovat a častěji končit na stupních vítězů. V roce 2009 budeme chtít vyhrát první velkou cenu a já jsem si jistý, že máme šanci to dokázat. Byl by to sen, kdybych pro Toyotu vyhrál první závod právě já.“

Zhodnoťte svůj první rok u Toyoty...
TG: „Vloni jsem se hodně naučil. Obzvlášť co se týče vývoje auta a přizpůsobení se monopostu formule 1. Vždycky jsem věřil ve své schopnosti, ale u Toyoty jsem zjistil, že být ‚jen‘ rychlý ve formuli 1 nestačí. Musíte být i technicky schopný, abyste v nastavení využil i malé změny. Posbíral jsem vloni 25 bodů a skončil v první desítce konečného bodování. Možná to zvenku není vidět, ale zlepšil jsem se z technického hlediska a věřím, že umím snáz najít perfektní nastavení a dostat z auta to nejlepší.“

Co říkáte na nová pravidla?
TG: „Bude zajímavé sledovat, jestli teď bude předjíždění jednodušší. Na papíře to vypadá, že by mělo. Myslím, že omezení přítlaku a návrat k slickům je krok správným směrem. Jsem zvědavý, jak se v těch autech bude jezdit. Na hladkých pneumatikách je větší zábava, mám s nimi spoustu zkušeností z Champ Car a GP2.“

Může být velká změna v pravidlech také velká šance pro Toyotu?
TG: „Je to velká šance pro každý tým, protože všichni začínají od nuly. Výhoda, kterou měly nejlepší týmy, se zmenší. Vloni jsme měli konkurenceschopné auto, takže náš první úkol je udržet si náskok před týmy, které byly vloni za námi. Náš cíl je ale vepředu. Nechceme se jim jen přiblížit, chceme se dostat mezi nejlepší tři, čtyři stáje v poháru konstruktérů. Jsem si jistý, že na to máme.“

Letos asi budete mít v kokpitu plné ruce práce, když vám přibude další tlačítko, tentokrát na ovládání předního křídla…
TG: „Nemyslím si, že by na volantu bylo ještě místo na další knoflíky. Už teď můžeme měnit rozložení brzdného systému nebo výkon motoru. S dalším čudlíkem přibude ještě víc práce. Ale my to nějak zvládneme. Měnit nastavení křídla přímo za jízdy je zajímavý nápad. Už se těším, až vyzkouším, jak to funguje. “

Další článek: Toyota KERS v GP Austrálie nepoužije

10:30 | 24. narozeniny dnes slaví Charles Leclerc.
18:25 | Své kalendáře uveřejnily také F2 (celkem 14 víkendů) a F3 (celkem 9 víkendů). Termíny jsme doplnili do článku na webu.
15. října | Dnes zasedá Světová rada motorsportu. Mimo jiné bude schvalovat kalendář F1 pro rok 2022. Pokud to bude jako obvykle, bude zveřejněn pozdě odpoledne / večer.
14. října | Podle Racingnews365 nahradí loga Hondy na overalech jezdců a zadních křídlech vozů Red Bullu pro GP USA značka Acura, což je luxusní divize společnosti Honda.