Glock se s novou Toyotou učí šetřit zadní pneumatiky

Nové obutí mu však vyhovuje.
Timo Glock testoval tento týden dva dny v Bahrajnu a vyzkoušel si, jak se nový vůz chová v teplých podmínkách. Největší rozdíly mezi loňskou a letošní Toyotou shledal v pneumatikách, které mu svými nároky na jezdce připomněly závody GP2.

"Pneumatiky jsou blíže tomu, co potřebuji a co mám rád. Drážkované pneumatiky poskytují špatnou zpětnou vazbu. Loni jsem měl nejvíce problémů s pneumatikami, ale druhá polovina sezóny byla mnohem lepší," řekl Glock.

Návrat hladkých pneumatik do formule 1 je doprovázen větším nárůstem přilnavosti vpředu než vzadu, což vede k většímu opotřebení zadních pneumatik. Jezdci si pomalu začínají zvykat na to, že budou muset být s plynem opatrnější než v minulosti.

"Znám to z GP2, tam to bylo podobné. Je třeba jít trochu speciálním směrem s nastavením vozu, aby byl ovladatelnější. Předek drží celkem hodně, ale je třeba najít způsob, jak přimět k fungování zadek," uvedl Glock.

Toyota nechala svého německého pilota zajet na okruhu u Manamy několik dlouhých jízd, aby získala odpovědi na chování pneumatik na delších vzdálenostech. Jezdci budou mít v tomto ohledu těžkou práci, tvrdí Glock.

"Když to s pneumatikami přeženete, jen velmi těžko je dostanete zpět, je to stejné jako v GP2. Jediná cesta v GP2 vedla přes přežití zadních pneumatik a myslím, že letos to bude ve formuli 1 stejné," řekl.

Drážkované pneumatiky působily jezdcům problémy hlavně v kvalifikacích, protože nebylo snadné si je připravit během zaváděcího kola tak, aby v tom ostrém podaly maximální výkon. Podle Glocka je tento úkon s hladkými pneumatikami jednodušší.
Váš názor Další článek: De la Rosa: Rozdíly mezi vozy jsou mnohem menší, než jsme čekali
15:41 | V únoru proběhne ve Švédsku Závod šampionů. Tým Finska budou tvořit Valtteri Bottas a Mika Häkkinen.
15:17 | Na zadních křídlech, helmách a overalech jezdců Red Bullu a AlphaTauri se tento víkend objeví logo značky Acura. Je to obchodní značka, kterou používá Honda v USA.
19. října | Podle webu RACER bude Nico Hülkenberg v pondělí na okruhu Barber testovat vůz McLarenu pro IndyCar.

GP USA 2021

Pátek 22. října 2021
1. trénink 18.30–19.30
2. trénink 22.00–23.00
Sobota 23. října 2021
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 24. října 2021
Závod 21.00