Glock se s novou Toyotou učí šetřit zadní pneumatiky

Nové obutí mu však vyhovuje.
Timo Glock testoval tento týden dva dny v Bahrajnu a vyzkoušel si, jak se nový vůz chová v teplých podmínkách. Největší rozdíly mezi loňskou a letošní Toyotou shledal v pneumatikách, které mu svými nároky na jezdce připomněly závody GP2.

"Pneumatiky jsou blíže tomu, co potřebuji a co mám rád. Drážkované pneumatiky poskytují špatnou zpětnou vazbu. Loni jsem měl nejvíce problémů s pneumatikami, ale druhá polovina sezóny byla mnohem lepší," řekl Glock.

Návrat hladkých pneumatik do formule 1 je doprovázen větším nárůstem přilnavosti vpředu než vzadu, což vede k většímu opotřebení zadních pneumatik. Jezdci si pomalu začínají zvykat na to, že budou muset být s plynem opatrnější než v minulosti.

"Znám to z GP2, tam to bylo podobné. Je třeba jít trochu speciálním směrem s nastavením vozu, aby byl ovladatelnější. Předek drží celkem hodně, ale je třeba najít způsob, jak přimět k fungování zadek," uvedl Glock.

Toyota nechala svého německého pilota zajet na okruhu u Manamy několik dlouhých jízd, aby získala odpovědi na chování pneumatik na delších vzdálenostech. Jezdci budou mít v tomto ohledu těžkou práci, tvrdí Glock.

"Když to s pneumatikami přeženete, jen velmi těžko je dostanete zpět, je to stejné jako v GP2. Jediná cesta v GP2 vedla přes přežití zadních pneumatik a myslím, že letos to bude ve formuli 1 stejné," řekl.

Drážkované pneumatiky působily jezdcům problémy hlavně v kvalifikacích, protože nebylo snadné si je připravit během zaváděcího kola tak, aby v tom ostrém podaly maximální výkon. Podle Glocka je tento úkon s hladkými pneumatikami jednodušší.
Další článek: De la Rosa: Rozdíly mezi vozy jsou mnohem menší, než jsme čekali

18:19 | Trochu kuriózní situace. Pérez dostal tento víkend dvě napomenutí. Za blokování Gaslyho v kvalifikaci a za souboj s Gaslym v závodě. Při třetím napomenutí v sezóně ho čeká penalizace 10 míst.
18:08 | Sergio Pérez dostal za souboj s Gaslym napomenutí.
16:28 | Stroll dostal za limity a kolizi tři trestné body. Do závodu měl na kontě 0, takže žádný problém.

GP Portugalska

Pátek 23. října 2020
1. trénink Bottas (1:18.410)
2. trénink Bottas (1:17.940)
Sobota 24. října 2020
3. trénink Bottas (1:16.654)
Kvalifikace Hamilton (1:16.652)
Neděle 25. října 2020
Závod Hamilton