Glock: Pokud letos nebudeme bojovat o vítězství, přijde zklamání

U Toyoty vládne díky výsledkům testů optimismus.
Timo, testy minulý týden v Jerezu pro vás byly opravdu úspěšné, protože jste byl dva dny nejrychlejší, zatímco v Barceloně jsou výkony konzistentně pozitivní. Je TF109 opravdu tak dobrý vůz, jak se zdá?
Timo Glock: "Doufám! Vůz vypadá zatím velmi slibně, ale nakonec nevíme, jak si stojíme ve srovnání s ostatními týmy, protože když se podíváte na výsledkové listiny, bývá to hodně různé. Určitě jsme před sezónou optimisté a stanovili jsme si vysoké cíle."

Po minulém týdnu mnoho lidí začalo předpovídat, že kromě obvyklých kandidátů na pódia, by Toyota mohla být jedním z překvapení sezóny. Máte stejný názor?
TG: "Jistě, takový je náš cíl. Doufám, že budeme v Austrálii bojovat o pódium. V předsezónních testech to s námi vypadá dobře, takže musíme být optimisté. Pocity mám lepší než loni, částečně díky hladkým pneumatikám, ale také prostě proto, že se vůz chová lépe. Chceme pravidelně bodovat a dokončovat častěji na stupních vítězů. Doufejme, že také na tom prostředním stupni pódia!"

Zimní počasí není ideální pro testy nového vozu a ani přesun Toyoty do Bahrajnu nevyšel tak dobře, jak jste předpokládali. Máte pocit, že kvůli omezenému počtu kilometrů týmům schází vývoj?
TG: "Jak říkáte, je to stejné pro všechny týmy. Ztratili jsme určitý čas kvůli počasí v Portimau, Bahrajnu a Jerezu, ale také jsme odvedli hodně pozitivní práce. Například když se zlepšilo počasí v Bahrajnu, odjeli jsme obrovský počet kol a s vozem jsme hodně pokročili. Nakonec byl test v Bahrajnu pro nás pozitivní, navzdory počasí prvních dnů. Počasí nemůžete ovlivnit, ale alespoň je stejné pro všechny."

Zdá se, že více než kdy jindy je pro úspěch klíčová spolehlivost, protože motor musí vydržet tři závody. Toyota měla velmi dobrou úroveň spolehlivosti s vozem 2008. Myslíte si, že tento vysoký standard udržíte i letos?
TG: "Doposud jsme neměli žádné velké problémy, takže v naší spolehlivost věřím. V Bahrajnu jsme měli trochu smůlu, protože jsme měli problém s hydraulikou, který nás stál půl dne. Ale celkově jsme žádné větší problémy neměli. Cílem týmu je samozřejmě stoprocentní spolehlivost, takže vždy tvrdě pracuje na zlepšení, i po spolehlivé sezóně 2008."

Bude to vaše druhá sezóna s týmem, můžete se díky tomu trochu uvolnit? Hlavně vzhledem k tomu, že jste minulý rok vyrovnal výkony týmového kolegy Jarna Trulliho?
TG: "Na svojí druhou sezónu s Toyotou se těším, protože mám více zkušeností. Neřekl bych, že můžu po dobré sezóně 2008 relaxovat, protože chci letos udělat další krok, takže se velmi snažím. V druhé polovině loňské sezóny jsem byl se svými výkony spokojen a bylo dobré být na stejné výkonnostní úrovni jako Jarno."

"Někdy jsem byl rychlejší, někdy byl rychlejší on, ale celou dobu jsme si byli blízko. Vycházíme spolu dobře a myslím, že jsme si charakterově podobní. Celkově se v týmu cítím lépe, protože už jsme spolu při práci strávili hodně času, takže je to snazší. A vůz více odpovídá mému stylu, takže testy byly lepší než loni."

Prezident týmu John Howett řekl, že tato sezóna bude klíčová pro budoucnost týmu...
TG: "Pro mě je důležité se soustředit na přípravy na sezónu, takže si s ostatními věcmi nedělám starosti. Letos chceme vyhrát, to je zřejmé, a budeme zklamáni, pokud nebudeme bojovat o naše první vítězství v Grand Prix."

Minule jsme hovořili o KERS, ale vy jste ho nedokázal posoudit, protože jste s ním jezdil jen málo. Jaké jsou vaše dojmy teď?
TG: "Nic se nezměnilo. Kamui (Kobajaši) testoval KERS v lednu v Portimau, ale od té doby tým na něm pracuje v továrně. Takže já jsem s KERS ještě nejel."

Na co jste zaměřeni v těchto testech? Je třeba odstranit nějaké nedostatky před Melbourne?
TG: "Nemyslím, že bychom měli nějaké nedostatky, nový vůz se zdá být celkem vyladěn a chová se dobře. Ale pro tento test máme několik nových aerodynamických dílů, které zřejmě použijeme v Austrálii, takže je musíme vyzkoušet. Jinak samozřejmě neustále pracujeme na zvýšení výkonnosti tím, že vylepšujeme nastavení, učíme se pracovat s hladkými pneumatikami a takové věci."

Teď, když všechny týmy testují společně, který jezdec a tým podle vás tvoří tu nejlepší kombinaci?
TG: "Ferrari a McLaren loni získaly tituly a jsou obvykle silní, ale je těžké říct, kdo bude nejrychlejší, protože v testech si nemůžete být jistí. Možná se v Austrálii dočkáme překvapení."
Diskuze (20) Další článek: Týmy zvažují nové formy podpory pro GP USA
22:00 | Toto Wolff přiznal, že Mercedes má problémy se spolehlivostí, kterou stále úplně nepochopil. Bottas nasadil šestý motor.
18:52 | Valtteri Bottas nasazuje šestý motor. Dostane penalizaci 5 míst.
17:25 | Kromě Vettela odstartuje z poslední řady v Austinu také George Russell. Také on nasadí novou pohonnou jednotku.
17:23 | Americký jezdec Logan Sargeant, který závodí ve F3 za tým Charouz Racing System, se stal členem jezdecké akademie Williamsu.

GP USA 2021

Pátek 22. října 2021
1. trénink Bottas
2. trénink Pérez
Sobota 23. října 2021
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 24. října 2021
Závod 21.00