Glock: K úspěchu nepotřebujete tolik peněz a lidí jako Toyota

Timo Glock přestoupil z jednoho z nejbohatších týmů formule 1 k nováčkovi Virgin Racing, který bude fungovat s jedním z nejmenších rozpočtů. Překážku na cestě za úspěchem v tom ale nevidí, klíčové faktory jsou podle něj jiné.

Virgin chce ve formuli 1 aplikovat inovativní přístupy a již před časem oznámil, že svůj vůz vyvine a postaví bez použití aerodynamického tunelu, spoléhat se bude jen na počítače. To samo o sobě znamená velkou úsporu nákladů.

"Nakonec si nemyslím, že potřebujete 600 lidí, abyste měli úspěšný tým formule 1," uvedl Glock. "Úspěchu můžete dosáhnout s mnohem menším počtem zaměstnanců a mnohem menšími rozpočty, než jsou ty, na které jsou v tuto chvíli týmy zvyklé."

"V závěru jsem u Toyoty viděl, že je možné fungovat s menším rozpočtem. A navyšovat rozpočet ze 40 až 70 miliónů liber je mnohem snazší, než ho zmenšovat z 300 až 150 miliónů na 100 miliónů."

Toyota nakonec z formule 1 odešla úplně, ale Glock přiznal, že se pro přestup k jiné stáji rozhodl už kolem Grand Prix Japonska, aniž by věděl, jako to s japonskou automobilkou dopadne na konci roku.

Začal jednat s několika týmy a nejvíce na něj zapůsobil Virgin Racing. Rozdíly v zázemí obou týmů jsou významné, ale Glock na ně nahlíží z praktického hlediska.

"Moje první myšlenka byla velmi pragmatická," řekl o dojmech z první návštěvy továrny Virginu Racing. "Pomyslel jsem si, že bude mnohem snazší si zapamatovat jména všech lidí z týmu, protože jich tam pracuje mnohem méně. A díky menší velikosti továrny je vše mnohem kompaktnější."

"Všichni jsme viděli, že úspěch nemá nic společného s velikostí továrny, ale místo toho záleží na kvalitě lidí a struktuře týmu."

Diskuze (7) Další článek: Tvrdá práce začíná teď, říkají piloti McLarenu
23:58 | Podle webu RACER bude Nico Hülkenberg v pondělí na okruhu Barber testovat vůz McLarenu pro IndyCar.
18. října | Fernando Alonso zdá se pojede v USA se designem helmy, kterým chce podpořit sopečnou erupcí zasažený ostrov La Palma. Více uveřejní ve čtvrtek.
18. října | Bývalý šéf motorářů Renaultu Remi Taffin našel novou práci. Bude technickým ředitelem společnosti ORECA, který působí ve vytrvalostních závodech.

GP USA 2021

Pátek 22. října 2021
1. trénink 18.30–19.30
2. trénink 22.00–23.00
Sobota 23. října 2021
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 24. října 2021
Závod 21.00