Glock: K úspěchu nepotřebujete tolik peněz a lidí jako Toyota

Timo Glock přestoupil z jednoho z nejbohatších týmů formule 1 k nováčkovi Virgin Racing, který bude fungovat s jedním z nejmenších rozpočtů. Překážku na cestě za úspěchem v tom ale nevidí, klíčové faktory jsou podle něj jiné.

Virgin chce ve formuli 1 aplikovat inovativní přístupy a již před časem oznámil, že svůj vůz vyvine a postaví bez použití aerodynamického tunelu, spoléhat se bude jen na počítače. To samo o sobě znamená velkou úsporu nákladů.

"Nakonec si nemyslím, že potřebujete 600 lidí, abyste měli úspěšný tým formule 1," uvedl Glock. "Úspěchu můžete dosáhnout s mnohem menším počtem zaměstnanců a mnohem menšími rozpočty, než jsou ty, na které jsou v tuto chvíli týmy zvyklé."

"V závěru jsem u Toyoty viděl, že je možné fungovat s menším rozpočtem. A navyšovat rozpočet ze 40 až 70 miliónů liber je mnohem snazší, než ho zmenšovat z 300 až 150 miliónů na 100 miliónů."

Toyota nakonec z formule 1 odešla úplně, ale Glock přiznal, že se pro přestup k jiné stáji rozhodl už kolem Grand Prix Japonska, aniž by věděl, jako to s japonskou automobilkou dopadne na konci roku.

Začal jednat s několika týmy a nejvíce na něj zapůsobil Virgin Racing. Rozdíly v zázemí obou týmů jsou významné, ale Glock na ně nahlíží z praktického hlediska.

"Moje první myšlenka byla velmi pragmatická," řekl o dojmech z první návštěvy továrny Virginu Racing. "Pomyslel jsem si, že bude mnohem snazší si zapamatovat jména všech lidí z týmu, protože jich tam pracuje mnohem méně. A díky menší velikosti továrny je vše mnohem kompaktnější."

"Všichni jsme viděli, že úspěch nemá nic společného s velikostí továrny, ale místo toho záleží na kvalitě lidí a struktuře týmu."

Další článek: Tvrdá práce začíná teď, říkají piloti McLarenu

15:58 | Problém na motoru, který potkal Vettela během testů, podle Ferrari nebyl vážný. V Maranellu zjistili, že šlo o problém s mazacím systémem.
22. února | Zandvoort před pěti dny. Za pár dní má být hotovo... odkaz
22. února | Podle Lea Turriniho Binotto a Ferrari neblafují. Aerodynamický balíček SF1000 nefunguje. Stále trpí problémy z loňského roku, nedotáčivostí a horším výkonem. Na příští týden chystá tým změny.
22. února | Niki Lauda by dnes oslavil 71. narozeniny.

Předsezónní testy

První
19. února Hamilton (1:16.976)
20. února Räikkönen (1:17.091)
21. února Bottas (1:15.732)
Druhé
26. února 09.00–18.00
27. února 09.00–18.00
28. února 09.00–18.00