Glock by se i v Číně rád podíval na stupně vítězů

"Ukázali jsme, čeho jsme schopni."

Timo Glock patřil k hrdinům nedělní Grand Prix Malajsie. Ve zkráceném závodě si dokázal dojet pro své druhé pódiové umístění ve formuli 1. Cesta na stupně vítězů však rozhodně nebyla jednoduchá...

Do závodu jste odstartoval i jste v něm dojel na třetím místě. Ale určitě to nebylo tak snadné, jak to zní, že?

Timo Glock: "Rozhodně. Byl to dost náročný závod, nejtěžší bylo najít optimální strategii. Když začalo pršet, bylo za daných podmínek auto neovladatelné. Závod byl ale z mého pohledu velmi akční a zábavný. V první zatáčce jsem přišel o několik pozic, ale na přechodných pneumatikách jsem byl nejrychlejší na trati, takže jsem mohl předjet hodně aut a bít se na špici pole. Bylo to neuvěřitelné."

Co se vlastně přihodilo na startu?

TG: "Hodně se mi protáčela kola, takže jsem se z místa odlepil dost pomalu. Když jsem se chystal do nájezdu do první zatáčky, podíval jsem se vlevo a uviděl Fernanda a Kimiho. Nemohl jsem tomu uvěřit! První zatáčku jsem tedy projel vnějškem. Nebylo snadné jí projet, aniž bych poničil přední křídlo. Na konci prvního kola jsem byl až osmý, což bylo dost frustrující. Myslel jsem si, že se mé šance na stupně vítězů úplně rozplynuly. Ocitnul jsem se ve skupince uvízlé za Fernandem. Přímo přede mnou byl Mark Webber. Byl jsem poměrně výrazně rychlejší, ale nedokázal jsem se přiblížit natolik, abych mohl předjíždět. Jednou jsem se o to pokusil, ale poničil jsem si u toho přední křídlo. Na výkonnosti vozu se to nicméně příliš neprojevilo."

Co se vám honilo hlavou, když začalo pršet?

TG: "Pět nebo šest kol před deštěm jsem viděl na obloze černé mraky, takže jsem se týmu ptal, kdy se rozprší. Pršet skutečně začalo, ale nejspíš ne tolik, jak lidi očekávali. Tým nechal volbu pneumatik na mně. Rozhodl jsem se trošku zariskovat a nasadit přechodné pneumatiky, ačkoliv bylo mnoho dalších na mokrých gumách. Myslím ale, že se ten risk vyplatil."

Jak se vám v tu dobu jelo na přechodných pneumatikách?

TG: "Byla to správná volba, protože jsem díky tomu mohl několik kol zajíždět nejrychlejší časy. Po zastávce v boxech jsem byl na desátém místě, ale jelikož byla přechodná směs do těchto podmínek nejvhodnější, mohl jsem rychle dohnat kluky na mokrých pneumatikách. Po několika kolech jsem se z desátého místa dostal až na druhé, byl to skvělý pocit. Nakonec mi ale přecijen odešly pneumatiky a já musel přezout na mokré."

Jaké bylo závodit v hustém lijáku?

TG: "Abych pravdu řekl, připadalo mi to spíše jako plavání! Bylo téměř nemožné auto řídit dokonce i za safety carem. Vozy se zkrátka klouzaly všude možně. Všude bylo moc vody. Byla to zmatená situace, každý zajížděl do boxů, auta se dostávala do hodin. V jedné chvíli jsem si myslel, že jsem ve vedení závodu, ale Jenson Button se dostal na trať po výjezdu z boxů přede mě. Když byly vyvěšeny červené vlajky, byl jsem na druhém místě, na stupně vítězů jsem ale vystoupil jako třetí."

Jste se třetím místem spokojen?

TG: "Určitě, je to mé druhé umístění na stupních vítězů ve formuli 1. Je to skvělý výsledek, za který musím poděkovat týmu, jehož píle přes celou zimu nám přinesla tento úspěch. V obou závodech jsme zatím dojeli v první trojici, navíc zaslouženě. Máme rychlé auto, všichni odvádí skvělou práci. Ukázali jsme, čeho jsme schopni, takže nesmíme polevit v našem úsilí a po zbytek sezony se budeme snažit držet mezi nejlepšími týmy."

Co očekáváte od příštího závodu?

TG: "V Poháru konstruktérů jsme druzí, v obou závodech jsme se vešli mezi první čtveřici, takže v Číně chceme také získat umístění na bedně. Loni se mi tam podařilo bodovat, letos ale máme k dispozici mnohem lepší auto, je stabilnější, můžete s ním jet více na hraně a v porovnání s konkurencí je oproti starému vozu o poznání rychlejší. Už se moc těším."

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
21:05 | Montreal zrušil závody (dva) formule E. V červenci to mělo být finále aktuální sezóny.
14. prosince | Pro @charouzracing budou v příštím roce závodit Louis Delétraz a Antonio Fuoco z Jezdecké akademie Ferrari.