Giovinazziho v závodě brzdilo poškození vozu

Giovinazziho v závodě brzdilo poškození vozu

Pro Giovinazziho byla Austrálie tak trochu druhým debutem. Ten první si odbyl před dvěma lety, kdy na dva závody nahradil Pascala Wehrleina. Od té doby se ale vozy změnily.

Kimi Räikkönen dovezl hned v prvním závodě pro Alfu Romeo body za 8. místo. Giovinazzi dojel 15. 

Italovi situaci v závodě komplikovalo poškození vozu. Nejdříve najel na trosky Ricciardova předního křídla a poškodil si podlahu. Poté měl v 9. zatáčce kontakt se Sainzem a poškodil si přední křídlo.

Giovinazzi pak fungoval tak trochu jako pojízdná šikana. Na středních pneumatikách vydržel na trati až do 27. kola, kdy zajel do boxů pro měkké pneumatiky.

V boxech se zdržel o pět sekund déle, než by měl. Mechanici provedli úpravy, aby měl Giovinazzi poškozený vůz lépe vyvážený.

„Měl jsem po prvním kole poškozený vůz,“ řekl Giovinazzi. „Došlo ke kontaktu, myslím, že to bylo s mclarenem. Poté to byl těžký závod a to zejména v prvním stintu s prvními pneumatikami. Rychlost byla poté lepší, ale auto bylo hodně poškozené.“

Frederic Vasseur chválil Giovinazziho zejména za kvalifikaci. „V první části kvalifikace si vedl velmi dobře,“ řekl Vasseur pro  Autosport. „Ale v závodě měl v prvním kole kontakt a bylo více méně hotovo.“

Podle Vasseura zůstával Giovinazzi na trati déle v naději, že vyjede safety car apod. To se však nestalo. „Odvedl dobrou práci,“ dodal Vasseur.

U Alfy Romeo jsou zatím poměrně optimističtí, pokud jde o jejich formu. Předčasné závěry však dělat nechtějí. 

„Po druhém týdnu v Barceloně jsme nebyli příliš optimističtí,“ vysvětluje Vasseur.“ Nakonec jsme byli docela blízko k tomu, abychom v posledních kolech dojeli Hülkenberga.“

„Uvidíme v Bahrajnu, který je běžnější tratí. Pokud se podíváte na loňský rok, na to, co se stalo v Melbourne a co se stalo v Bahrajnu, nebyl to úplně stejný příběh.“

 Foto: Getty Images / Charles Coates

Doporučujeme

Články odjinud