Giovinazzi se vloni soustředil na starty. Vyplatilo se mu to

Antonio Giovinazzi byl vloni u Alfy Romeo důstojným soupeřem zkušenějšího Kimiho Räikkönena. Oba získali čtyři body. V kvalifikacích to mezi nimi bylo také poměrně vyrovnané.
Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli
Giovinazzi se vloni soustředil na starty. Vyplatilo se mu to | Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Ital si svými výkony nakonec vyjezdil setrvání u Alfy Romeo. Podle Giovinazziho byly pro jeho zlepšení klíčové zejména starty.

Existuje statistika získaných pozic na startu. Vždy záleží, jakým způsobem ji počítáte, ale může být vodítkem. Podle webu RaceFans získal Giovinazzi vloni v prvním kole 48 pozic – v průměru 2,82 na závod a nejvíce ze všech jezdců. Na druhém místě je Magnussen (38) před Lattifim (22) a Räikkönenem (19).

Jedná se o čísla, která je potřeba brát s rezervou, ale i tak ukazují, že Giovinazzi to v prvním kole umí. A není to náhoda.

„Po kvalifikaci samozřejmě děláme rozbor, během kterého sledujete kolo, které jste zajeli a díváte se, kde jste něco možná ztratili,“ řekl Giovinazzi pro Autosport. „Ale poté se 100 % soustředím na závod a zvláště na start.“

„Máme auta, se kterými je těžké sledovat jiný vůz a předjíždět, takže si myslím, že pokud máte dobrý start a dobré první kolo, získáte pozice a závod bude mnohem snazší.“

Zmrazení nákladů F1 pomohlo týmu Alfa Romeo přežít, přiznal Vasseur

Zmrazení nákladů F1 pomohlo týmu Alfa Romeo přežít, přiznal Vasseur

„Hodně se zaměřuji na sledování videí z minulého roku – starty a onboard záběry a také se dívám na videa, která máme z minulých let.“

„Řekl bych, že to funguje docela dobře. Jsem opravdu spokojený s prací, kterou jsem odvedl v sezóně. Budu takto pracovat i do budoucna.“

Kvůli koronaviru formule 1 přepracovala kalendář a dostala se na tratě, na kterých se nezávodilo mnoho let nebo dokonce tam F1 nezávodila nikdy. Giovinazzi si tak musel pomoci videi z jiných sérií.

„Když máme nové tratě, samozřejmě se snažím sledovat videa z ostatních sérií, jako je formule 4 a obecně každé video, na kterém najdu start na dané trati.“

„Snažil jsem se něco naučit z videí, ale nebylo to snadné. Řekl bych, že je mnohem snazší mít velké množství videí třeba z Bahrajnu, na kterém jste závodili dříve a je tam spousta startů, na kterých lze sledovat, co se může stát v každé zatáčce.“

„Je to mnohem jednodušší, ale bylo také docela pěkné sledovat v Imole starty formule 4 a mít pak opět dobré první kolo. Bylo to dobré.“

Další článek: Abiteboul končí u Renaultu

17:09 | Hamilton dokončil testy 18palcových pneumatik. Odjel 130 kol. Zítra testy v Imole pokračují.
11:15 | Dnes a zítra pokračují testy 18palcových pneumatik. V Imole jezdí Mercedes. Za volantem je dnes Hamilton.
18. dubna | Incident mezi Bottasem a Russellem bez trestu. Podle nich Bottas držel linii, nechal místo na úrovni šířky vozu. Jednalo se s ohledem na podmínky o závodní incident.
18. dubna | Před sportovní komisaře jdou i Stroll a Gasly za incident ve 2. zatáčce 11. kola.

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink Bottas (1:16.564)
2. trénink Bottas (1:15:551)
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink Verstappen (1:14.958)
Kvalifikace Hamilton (1:14.411)
Neděle 18. dubna 2021
Závod Verstappen