Giovinazzi je nadšený myšlenkou tří závodů F1 v Itálii

Jediný italský pilot v současném startovním poli formule 1 Antonio Giovinazzi podporuje nápad, podle kterého by jeho země mohla na podzim letošního roku hostit tři velké ceny.
Giovinazzi je nadšený myšlenkou tří závodů F1 v Itálii

Dosud posledním potvrzeným závodem kalendáře je Velká cena Itálie v Monze 6. září. Vedení F1 by se poté chtělo přesunout do Ameriky. Další italské okruhy Mugello a Imola ale usilují o možnost uspořádat závody F1 v letošní sezóně. Následující závod po Monze navíc bude 1000. pro italskou stáj Ferrari ve formuli 1.

Podle některých zpráv by se skutečně měl už týden po Monze konat 13. září závod v Mugellu, který by tak byl domácí oslavou jubilea Ferrari. Následně by F1 zamířila na portugalský okruh Portimão, ze hry ale stále ještě není Imola, ačkoliv zde je údajně problém s nájezdem do boxové uličky.

Na obou italských okruzích minulý týden testovaly týmy formule 1. Ferrari si zvolilo právě Mugello, zatímco AlphaTauri se vydala do Imoly.

V Itálii se naposledy jely dva závody formule 1 v roce 2006, když se v Imole jelo pod hlavičkou Velké ceny San Marina.

Brown by si vsadil na 16 závodů. Budou mezi nimi i Mugello a Portimão

Brown by si vsadil na 16 závodů. Budou mezi nimi i Mugello a Portimão

„Jsem jen šťastný, že to slyším, protože závodit třikrát v Itálii je pro mě něco, co se už nikdy nestane. Byl bych první italský pilot, který by v jednom roce závodil ve třech italských závodech,“ řekl Giovinazzi v podcastu F1.

„Bude to opravdu super. Zatím to nevíme, ale velmi to podporuji. Bohužel to nebude stejné, jako když jsem závodil vloni, protože ten rozdíl dělají lidé. Fanoušci, Tifosi, a bohužel lidé tam nebudou.

„Budu ale opravdu rád, když budu moci tři týdny za sebou závodit v Itálii. Jsem naprosto nadšený z této zprávy. Uvidíme, jak to dopadne, jak jsem ale řekl, podporuji to,“ dodává pilot Alfy Romeo.

Každá z tratí přitom podle Giovinazziho nabízí odlišné výzvy. „Jsou to tři fantastické okruhy. Na Monze mám spoustu zkušeností a odjel jsem tam mnoho závodů. Vloni to byla moje první italská velká cena, takže je to pro mě výjimečná trať.

„S těmito novými vozy F1 bude Mugello neuvěřitelné. Bude úžasné tam jet jedno kvalifikační kolo. A také Imola, obrovská historie, je to skutečně rychlá trať. A také opravdu úzká. Chci závodit na všech třech, protože jsou to fantastické a vzrušující okruhy,“ uzavřel Giovinazzi.

Foto: Getty Images / Charles Coates

Další článek: Grosjean zpátky v Renaultu? Byl by to hezký příběh, říká Francouz

22:37 | FIA chce udělat "co bude v jejích silách", aby termín Le Mans v příštím roce nekolidoval se závodem F1.
16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)