Gillan: Úpravy pneumatik nejvíc uškodí Ferrari, Lotusu a Force Indii

Bývalý šéfinženýr Williamsu Mark Gillan se domnívá, že i když změny pneumatik Pirelli přinesou komplikace všem, nejméně Red Bullu a nejvíce týmům, které obutí doposud šetřily.
Gillan: Úpravy pneumatik nejvíc uškodí Ferrari, Lotusu a Force Indii

Nové pneumatiky přiveze Pirelli do Kanady. "Teplotní management pneumatik je letos klíčový a týmy, jako jsou Ferrari, Lotus a Force India, z něj udělaly prioritu ve svých konceptech 2013," vysvětloval Gillan v rozhovoru s Jamesem Allenem. "Všechny tři týmy mají dobrou aerodynamiku, ale pracovaly tak, aby kombinací stabilní aerodynamické mapy, mechanického kompletu, který je v souhře s pneumatikami, a dobrého nastavení udržely pneumatiky v ideálním provozním okně."

"Red Bull má velmi dobrý aerodynamický komplet, je to tak už několik let, ale horší mechanický komplet a teplotní management pneumatik. Tyto slabiny by měly znamenat menší důležitost změn, které Pirelli dělá, protože pravděpodobně dojde k navýšení provozního okna pneumatik a jejich výdrže, což snižuje důležitost teplotního managementu."

Podle Gillana ale můžou mít kroky Pirelli nevyzpytatelné dopady. "Je nepravděpodobné, že by změny konstrukce mohly proběhnout bez vlivu na tvar pneumatiky a kontaktní plochy s vozovkou. Když se část pneumatiky přestane dotýkat země, změní to proudění vzduchu k podlaze vozu."

"Týmy strávily mnoho měsíců modelováním tohoto v aerodynamických tunelech a CFD (počítačové simulace), a pokud se tvar pneumatiky změní jen o pár milimetrů, bude to mít vliv na způsob, jakým spolupracuje přední křídlo s pneumatikami a na tok vzduchu po straně vozu a pod podlahou. Bude to mít dopady na aerodynamickou rovnováhu vozu, a týmy, které se snažily v této oblasti, budou trpět."

"Blížíme se době, kdy týmy budou chtít vyndat model 2013 z aerodynamického tunelu a začít věnovat více času modelu 2014. Tato změna pneumatik to zkomplikuje všem. Hlavně týmům s omezenými zdroji, bude to pro ně opravdový hlavolam, protože se budou snažit zůstat konkurenceschopné v roce 2013 a neztratit v roce 2014."

Další článek: GP Španělska 2013 - Co v tiskových materiálech nebylo

2. srpna | Renault potřetí podal protest proti Racing Pointu.
2. srpna | Louis Delétraz z týmu Charouz získal třetí místo v zavodě F2. Vyhrál poprvé Dan Ticktum

GP 70. výročí F1

Pátek 7. srpna 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 8. srpna 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. srpna 2020
Závod 15.10