Gillan: Úpravy pneumatik nejvíc uškodí Ferrari, Lotusu a Force Indii

Bývalý šéfinženýr Williamsu Mark Gillan se domnívá, že i když změny pneumatik Pirelli přinesou komplikace všem, nejméně Red Bullu a nejvíce týmům, které obutí doposud šetřily.
Gillan: Úpravy pneumatik nejvíc uškodí Ferrari, Lotusu a Force Indii

Nové pneumatiky přiveze Pirelli do Kanady. "Teplotní management pneumatik je letos klíčový a týmy, jako jsou Ferrari, Lotus a Force India, z něj udělaly prioritu ve svých konceptech 2013," vysvětloval Gillan v rozhovoru s Jamesem Allenem. "Všechny tři týmy mají dobrou aerodynamiku, ale pracovaly tak, aby kombinací stabilní aerodynamické mapy, mechanického kompletu, který je v souhře s pneumatikami, a dobrého nastavení udržely pneumatiky v ideálním provozním okně."

"Red Bull má velmi dobrý aerodynamický komplet, je to tak už několik let, ale horší mechanický komplet a teplotní management pneumatik. Tyto slabiny by měly znamenat menší důležitost změn, které Pirelli dělá, protože pravděpodobně dojde k navýšení provozního okna pneumatik a jejich výdrže, což snižuje důležitost teplotního managementu."

Podle Gillana ale můžou mít kroky Pirelli nevyzpytatelné dopady. "Je nepravděpodobné, že by změny konstrukce mohly proběhnout bez vlivu na tvar pneumatiky a kontaktní plochy s vozovkou. Když se část pneumatiky přestane dotýkat země, změní to proudění vzduchu k podlaze vozu."

"Týmy strávily mnoho měsíců modelováním tohoto v aerodynamických tunelech a CFD (počítačové simulace), a pokud se tvar pneumatiky změní jen o pár milimetrů, bude to mít vliv na způsob, jakým spolupracuje přední křídlo s pneumatikami a na tok vzduchu po straně vozu a pod podlahou. Bude to mít dopady na aerodynamickou rovnováhu vozu, a týmy, které se snažily v této oblasti, budou trpět."

"Blížíme se době, kdy týmy budou chtít vyndat model 2013 z aerodynamického tunelu a začít věnovat více času modelu 2014. Tato změna pneumatik to zkomplikuje všem. Hlavně týmům s omezenými zdroji, bude to pro ně opravdový hlavolam, protože se budou snažit zůstat konkurenceschopné v roce 2013 a neztratit v roce 2014."

Další článek: GP Španělska 2013 - Co v tiskových materiálech nebylo

11:27 | Lewis Hamilton věnuje 20 milionů liber na založení nové charitativní nadace na podporu nedostatečně zastoupených skupin ve Velké Británii
26. července | Pirelli potvrdilo, že po Maďarsku proběhnou na Hungaroringu další testy 18palcových pneumatik. Zúčastní se jich Ferrari, McLaren a Mercedes.
25. července | Jak okomentovali kolizi mezi Hamiltonem a Verstappenem komentátoři napříč světem: odkaz
25. července | Roman Staněk vyhrál druhý závod víkendu Euroformule Open v Imole.

GP Maďarska 2021

Pátek 30. července 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 31. července 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. srpna 2021
Závod 15.00