Gillan: Úpravy pneumatik nejvíc uškodí Ferrari, Lotusu a Force Indii

Bývalý šéfinženýr Williamsu Mark Gillan se domnívá, že i když změny pneumatik Pirelli přinesou komplikace všem, nejméně Red Bullu a nejvíce týmům, které obutí doposud šetřily.
Gillan: Úpravy pneumatik nejvíc uškodí Ferrari, Lotusu a Force Indii

Nové pneumatiky přiveze Pirelli do Kanady. "Teplotní management pneumatik je letos klíčový a týmy, jako jsou Ferrari, Lotus a Force India, z něj udělaly prioritu ve svých konceptech 2013," vysvětloval Gillan v rozhovoru s Jamesem Allenem. "Všechny tři týmy mají dobrou aerodynamiku, ale pracovaly tak, aby kombinací stabilní aerodynamické mapy, mechanického kompletu, který je v souhře s pneumatikami, a dobrého nastavení udržely pneumatiky v ideálním provozním okně."

"Red Bull má velmi dobrý aerodynamický komplet, je to tak už několik let, ale horší mechanický komplet a teplotní management pneumatik. Tyto slabiny by měly znamenat menší důležitost změn, které Pirelli dělá, protože pravděpodobně dojde k navýšení provozního okna pneumatik a jejich výdrže, což snižuje důležitost teplotního managementu."

Podle Gillana ale můžou mít kroky Pirelli nevyzpytatelné dopady. "Je nepravděpodobné, že by změny konstrukce mohly proběhnout bez vlivu na tvar pneumatiky a kontaktní plochy s vozovkou. Když se část pneumatiky přestane dotýkat země, změní to proudění vzduchu k podlaze vozu."

"Týmy strávily mnoho měsíců modelováním tohoto v aerodynamických tunelech a CFD (počítačové simulace), a pokud se tvar pneumatiky změní jen o pár milimetrů, bude to mít vliv na způsob, jakým spolupracuje přední křídlo s pneumatikami a na tok vzduchu po straně vozu a pod podlahou. Bude to mít dopady na aerodynamickou rovnováhu vozu, a týmy, které se snažily v této oblasti, budou trpět."

"Blížíme se době, kdy týmy budou chtít vyndat model 2013 z aerodynamického tunelu a začít věnovat více času modelu 2014. Tato změna pneumatik to zkomplikuje všem. Hlavně týmům s omezenými zdroji, bude to pro ně opravdový hlavolam, protože se budou snažit zůstat konkurenceschopné v roce 2013 a neztratit v roce 2014."

Další článek: GP Španělska 2013 - Co v tiskových materiálech nebylo

28. března | F1 na svém FB a Youtube od 16:00 pustí záznam GP Bahrajnu 2014.
26. března | Masakr slavných závodů. Monako nebude, Le Mans v září a jako poslední byl přeložen závod Indy 500 na 23. srpna.
26. března | McLaren potvrdil, že všichni zaměstnanci, kteří byli v Melbourne v karanténě, se vrátili domů.
23. března | Junior Red Bullu Sergio Sette Camara míří do japonské super formule. U týmu B-MAX Racing with Motopark nahradil Pietra Fittipaldiho. Sezóna by měla začít 17. května.