Gillan: Na vážení v kvalifikaci by měly být upozorňovány i týmy

Gillan: Na vážení v kvalifikaci by měly být upozorňovány i týmy

Hlavní inženýr Williamsu Mark Gillan volá po změně procedury výzvy ke zvážení vozu během kvalifikace. Měly by být upozorňovány i týmy, které by pilotovi výzvu předaly rádiem.

Podle hlavního inženýra Williamsu Marka Gillana by Mezinárodní automobilová federace měla změnit proceduru upozorňování na vážení během kvalifikace. Momentálně je pilotovi výzva signalizována červeným světlem až při vjezdu do boxů. Pilot musí okamžitě zamířit ke garáži FIA, kde akce probíhá. Pokud se závodník vážení se svým vozem nezúčastní, dostane napomenutí. Před týdnem v Austinu potkalo Marka Webbera, včera v Interlagosu Pastora Maldonada. Pro něho ale mělo napomenutí dalekosáhlejší důsledky, jednalo se již o třetí v sezoně, což vedlo k penalizaci deseti míst na startovním roštu.

Gillan trest svého jezdce plně akceptuje, nicméně do budoucna volá po změně. Navrhuje, aby byly s výzvou včas seznámeny také týmy, které by mohly jezdce upozorňovat rádiem. "Možná je to něco, co bychom měli do budoucna probrat v Technické pracovní skupině, protože nikdo nechce, aby se mu něco takového stalo," vysvětlil.

Sám Maldonado uvedl, že červené světlo viděl pozdě. Navíc nebývá obvyklé povolávat vůz na vážení už po prvním výjezdu, proto byl venezuelský pilot méně ostražitý. "Je to padesát na padesát. Světlo se rozsvítilo celkem pozdě. Když jedete sto kilometrů za hodinu a světlo je dvacet metrů před vámi, je to příliš pozdě. Možná světlo svítilo červeně, když jsem projížděl, vjezd do boxů je velmi úzký, v autě jste velmi nízko a je tu kopec. Když kopec končí, je tam světlo, takže je to těžká situace," vysvětloval Venezuelan, který věří, že i tak bude moci bojovat o body. "Auto je dobré, co se týče rychlosti, nijak zvlášť nezaostáváme."

"Podívali jsme se na záznam z vozu a je to opravdu velmi velmi těžké. Světlo se rozvítilo přesně, když jel přes vrchol stoupání. Neměl moc času ho vidět. Ale přenesl se přes to, nebudeme to napadat," ujistil Gillan. Hlavní inženýr Williamsu ale litoval, že taková drobnost vedla k penalizaci, když jezdec od svého trestu za nehodu ve Spa žádné tresty neměl a zlepšil i své výsledky. "Je to dlouho. Pastor od té doby neměl problémy. Je to zklamání, v kvalifikaci byl rychlý," dodal závěrem.

Doporučujeme

Články odjinud