Senzory Gill trpěly v Melbourne nepřesnostmi, mimo jiné ve voze Daniela Ricciarda, a proto se Red Bull rozhodl řídit vlastními výpočty spotřeby paliva, což mu nakonec vyneslo diskvalifikaci.
Firma Gill ale nenápadně upozornila v rámci své tiskové zprávy, že kalibraci svých senzorů pro potřeby formule 1 neprovádí. A přesnost má potvrzenou federací.
„Po Grand Prix Austrálie z minulého víkendu FIA poskytla Gillu Sensors pozitivní zpětnou vazbu na výkonnost zařízení, které měří průtok paliva, potvrdila svoji důvěru ve vývoj a uvedla, že měřící zařízení splňují přesnost požadovanou FIA.“
„K vývoji měřícího zařízení patří rozsáhlý testovací program, jehož součástí bylo spojení s mnoha týmy F1 kvůli jejich zpětné vazbě na design a funkčnost zařízení. Kalibraci měřícího zařízení provádí třetí strana vybraná FIA.“
„Měřící zařízení využívá ultrazvukovou technologii, která byl vybrána kvůli své odolnosti v extrémních provozních podmínkách. FIA si vybrala Gill Sensors pro tento komplexní vývoj kvůli 29letým zkušenostem Gillu s ultrazvukovými zařízeními.“
S nepřesnostmi v měření měly údajně problémy i ostatní týmy, ale na rozdíl od Red Bullu se rozhodly dodržet pokyny FIA a průtok paliva přizpůsobily požadovaným hodnotám.