Giedo van der Garde už není jezdcem Sauberu

Jednání mezi Sauberem a jezdcem skončilo, smlouva byla zrušena.
Giedo van der Garde už není jezdcem Sauberu

Giedo van der Garde měl se Sauberem platnou smlouvu, ale tým se rozhodl najmout Ericssona a Nasra. Van der Garde dal proto celou věc k soudu ve Švýcarsku a před týdnem také v Austrálii a uspěl. Nakonec ale ustoupil a začal s týmem jednat. Dnes je celá záležitost u konce.

„Dosáhli jsme dohody se Sauberem a má jezdecká smlouva s týmem byla ukončena na základě vzájemné dohody,“ píše Van der Garde ve svém prohlášení. Je zřejmě, že svou roli sehrály peníze. Spekuluje se o odškodném ve výši 15 milionů euro.

„Jako vášnivému závodníkovi je mu smutno a jsem velmi zklamaný. Pracoval jsem tvrdě celou svou kariéru od dob motokár v osmi letech, žil si svůj sen o tom, že budu úspěšným jezdcem formule 1. Doufal jsem, že budu moci konečně ukázat, že jsem schopen řídit vůz respektovaného týmu ze středu pole v sezóně 2015. Tento sen ale ztroskotal a má budoucnost ve formuli 1 je zřejmě u konce.“

Van der Garde píše, že se chtěl u soudu domoci pouze svého práva a jediné, o co mu šlo, je závodění. Šéfka týmu byla ale neústupná a bez ohledu na rozsudky mu to neumožnila. Nakonec prý ustoupil, protože nechtěl, aby celá záležitost zašla tak daleko, že by šéfka týmu skončila ve vězení a byla zničena kariéra dvou mladých jezdců (Nasra a Ericssona).

Van der Garde potvrdil, že jeho sponzor poslal zálohovou platbu Sauberu už v polovině loňského roku a že on sám nyní dostal odškodné, takže nechápe smysl počínání Sauberu.

Van der Garde také potvrdil spekulace, podle kterých by jeho další kroky mohly směřovat do vytrvalostních závodů nebo příští rok do DTM.

V závěru svého prohlášení uvedl, že věří, že současná situace bude jasným vzkazem pro týmy a povede k nastavení nových standardů a pravidel k ochraně práv jezdců.

„Rád bych si myslel, že hodnoty a etika podnikání, které platí v každém jiném byznysu, budou platit také v F1.“

Foto: Sauber

Další článek: Horner trvá na omezení Mercedesu, argumentuje Hondou

15:06 | Změny DRS zóny v Imole. Detekční bod se přesouvá z 40 metrů za 18. zatáčkou do 20 metrů před 17. zatáčkou. Aktivační bod z cílové rovinky na 60 metrů před 19. zatáčkou
11:33 | Stefano Domenicali pro Autosport vyloučil, že by F1 přešla v budoucnu na dvoudenní formát víkendu. Pro promotéry a prodej vstupenek to není výhodné.
11. dubna | První řadu pro druhý závod formule E v Římě obsadili nováčci Nick Cassidy a Norman Nato. Závod dnes začíná už ve 13:00.

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink 11.00–12.00
2. trénink 14.30–15.30
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 18. dubna 2021
Závod 15.00