V případě nehody je traťový maršál tím, kdo svou reakcí může rozhodnout o jezdcově životě či smrti. Jejich připravenost teď ale Giancarlo Minardi začal zpochybňovat.
Giancarlo Minardi, zakladatel a někdejší majitel stejnojmenné stáje, se obává, že by nepřipravenost traťových maršálů mohla v letošní sezoně více než kdy dřív zavinit neštěstí. Důvodem k jeho starostem je hlavně nový prvek na vozech, totiž systém ERS.
"Ve formuli 1 došlo k mnoha změnám, které mohou být nebezpečné," cituje Minardiho ruský internetový zpravodaj F1news.ru. "Pokud se mohutné baterie přehřejí, může dojít k požáru a k uvolnění vysokého napětí. Ve vozech se zavádějí speciální světelné diody, které to signalizují. Mechanici na to musí dávat velký pozor a jezdci vědí, že v případě nebezpečí musí okamžitě vyskočit z vozu. Ale vědí o tom i maršálové?
Nemůžeme zapomínat na to, že v případě nehody nebo poruchy jsou právě maršálové těmi, kdo jsou v místě incidentu jako první. Ovšem na některých tratích se soutěže mezinárodní úrovně konají jen jednou do roka, takže vědí i tamní maršálové, jak se zachovat, když se červeně rozsvítí světelné diody?" vyjádřil své znepokojení Ital.