Gasly: Bojovat s Ferrari nebo McLarenem mi přináší jiný druh nadšení

Pierre Gasly se v průběhu loňské sezóny formule 1 na trati často potkával s jezdci Ferrari a McLarenu. Pilot AlphaTauri přiznal, že souboje s nimi mu přinesly „jiný druh nadšení“ a motivovaly jej do letošní sezóny.
Foto: Getty Images / Bryn Lennon
Gasly: Bojovat s Ferrari nebo McLarenem mi přináší jiný druh nadšení | Foto: Getty Images / Bryn Lennon

Francouz bodoval v patnácti z 22 závodů loňské sezóny, nejlepšího výsledku dosáhl třetím místem v Baku. V celkovém hodnocení obsadil deváté místo se ziskem 110 bodů. Bylo to vůbec poprvé, co získal za sezónu více než 100 bodů.

„Když se ohlédneme za všemi předchozími lety jako AlphaTauri a Toro Rosso, tak je neuvěřitelné, čeho jsme jako tým dosáhli,“ řekl Gasly pro Motorsport.com.

„Jsem hrdý na tyto kluky a jsem zvědav, čeho můžeme dosáhnout v tomto roce, protože vloni dokázali, že mohou závodit na velmi vysoké úrovni.“

Na rozdíl od sezóny 2020, kdy v Monze získal své první vítězství, vloni Gasly na nejvyšší stupínek nedosáhl. Přesto si podle svých slov užil každý jeden závod.

„Musím říct, že jsem si užil všech 22 závodů. Přicházel jsem na závodní víkendy s vědomím, že budu bojovat o body, budu bojovat s Ferrari a McLarenem, je to takový jiný druh nadšení. Musím říct, že se mi to líbilo a doufám, že tomu tak bude také tento rok.“

Red Bull nechá Gaslyho v AlphaTauri ještě dva roky, pak se rozhodne, co s ním

Red Bull nechá Gaslyho v AlphaTauri ještě dva roky, pak se rozhodne, co s ním

V Poháru konstruktérů obsadilo AlphaTauri šesté místo, když na pátý Alpine ztratilo jen 15 bodů.

Gasly ocenil práci týmu Alpine, sám je ale velmi hrdý na práci, kterou odvedlo jeho AlphaTauri.

„Věřím, že jsme si vedli velmi dobře a mohli jsme skončit pátí, ale nestalo se tak. Stále jsem ale velmi hrdý na to, čeho jsme já a tým dosáhli. 110 bodů, to se s AlphaTauri nestává velmi často. Velmi jsem si tuto sezónu užil. Vím, že ta příští může být velmi odlišná.“

Další článek: Honda se podle všeho chce držet Red Bullu do konce roku 2025