Gasly a Alpine chtěli hodit kolizi na Cunodu. Sportovní komisaři tomu neuvěřili a napomenuli ho | Foto: Getty Images / Steven Tee

Foto: Getty Images / Steven Tee

Gasly a Alpine chtěli hodit kolizi na Cunodu. Sportovní komisaři tomu neuvěřili a napomenuli ho

V devátém kole došlo pod tunelem ke kolizi mezi Gaslym a Cunodou. Pro Gaslyho závod skončil.

Šlo o incident, který není v Monaku až tak neobvyklý. V minulosti jsme už podobné kolize v tomto místě viděli.

Gasly a Cunoda se před novináři a ani před sportovními komisaři neshodli na tom, kdo za kolizi může. Zatímco Cunoda nevěděl, co se stalo, Gasly se snažil argumentovat pohyby jezdce Red Bullu.

„Júki udělal chybu před tunelem, takže jsem se k němu hodně přiblížil. V každém kole brzdil v závodní stopě napravo,“ řekl Gasly, kterého cituje Motorsport Week.

„V tomhle kole jsem byl opravdu blízko, takže jsem se rozhodl zůstat vlevo. Začal brzdit vlevo, já se rozhodl pro pravou stranu, a pak se vrátil zpátky do závodní stopy, ale já už byl vpravo a brzdil později než on, takže jsem prostě neměl kam uhnout.“

Od sportovních komisařů dostal napomenutí

„Vůz č. 10 (Gasly) kolidoval s vozem č. 22 (Cunoda) při výjezdu z tunelu směrem k brzdné zóně před zatáčkou č. 10,“ uvedli sportovní komisaři.

„Vůz č. 10 utrpěl vážné poškození a musel jet pomalu zpět do boxů, kde následně odstoupil ze závodu.“

„Jezdec vozu č. 10 a zástupce týmu tvrdili, že jezdec vozu č. 22 nenechal mezi svým vozem a okrajem trati alespoň jednu šířku vozu (což je v rozporu s Přílohou L, kapitolou IV, pravidlem 2), což vedlo k nehodě.“

„Dále uvedli, že vůz č. 22 měnil směr během brzdění – začal brzdit na levé straně trati po zatáčce č. 9, ale následně se přesunul na pravou stranu před zatáčkou č. 10. Tvrdili, že i to přispělo ke kolizi.“

„Přezkoumali jsme stopu, kterou jezdec vozu č. 22 volil v předchozích kolech. S výjimkou drobných rozdílů byla tato stopa podobná jako v předchozích kolech. Nešlo tedy o obranu pozice mimo ideální stopu, což by bylo porušením Přílohy L – a tedy se na něj nevztahovala povinnost ponechat alespoň jednu šířku vozu.“

„Za druhé jsme neshledali, že by během brzdění měnil směr, aby bránil pozici v zatáčce (což je druhý zákaz), ale že volil svou obvyklou závodní stopu na tomto úseku trati, která vede zleva doprava.“

příliš ambiciózní a s malou pravděpodobností úspěchu

„Za daných okolností se nám tedy pokus o předjetí vozu č. 22 na okruhu v Monaku, v nájezdu do zatáčky č. 10, jevil jako příliš ambiciózní a s malou pravděpodobností úspěchu. Jezdec vozu č. 10 měl být při pokusu o takový manévr opatrnější a měl očekávat, že se vůz č. 22 přesune doprava, jak tomu bylo i v předchozích kolech.“

„Také jsme zkontrolovali telemetrii vozu č. 10, jehož zadní pneumatiky během brzdění mírně zablokovaly, což přispělo k incidentu tím, že se snížila účinnost brzdění.“

„Došli jsme tedy k závěru, že jezdec vozu č. 10 nese plnou nebo převážnou vinu za kolizi. Vzali jsme v úvahu i to, že vůz č. 22 neutrpěl z nehody žádný bezprostřední a zjevný sportovní dopad. Místo toho byl významně ovlivněn vůz č. 10.“

„Na základě pokynů pro udělování trestů, kdy nedochází k okamžitému a zřejmému sportovnímu dopadu, jsme jezdcovi vozu č. 10 udělili napomenutí.“

Zdroj: FIA

Doporučujeme

Články odjinud