Technický ředitel Lotusu Mike Gascoyne varoval před unáhleným rozšířením zadních pneumatik v příští sezóně. Týmy by musely výrazně přepracovat mechaniku i aerodynamiku svých vozů.
Jak jsme vás již informovali, formule 1 zvažuje rozšíření zadních pneumatik, místo současných třináctipalcových by se používaly osmnáctipalcové, které jsou širší. Diskuze inicializoval Michelin v rámci jednání o svém návratu v příštím roce.
"Bude to mít obrovské dopady a zaleží na tom, jak je budeme řešit," upozornil Gascoyne v rozhovoru pro Autosport. "Někteří říkají, že bychom neměli umožnit změny na zavěšení a jen na něj máme nasadit osmnáctipalcové ráfky, dá se tušit proč. Ale stejně ho jednou budeme muset změnit, tak proč s tím nezačít hned. Dopady na aerodynamiku jsou stejně velké. Proto si myslím, že je třeba si to pořádně promyslet."
Jednoznačný postoj ale Gascoyne zatím nezaujal, protože na jedné straně představují velké změny v pravidlech příležitost dohnat ztráty na přední týmy, na straně druhé vyžadují nemalé investice. Ale přiklání se k zavedení širších pneumatik, protože zadní část vozu týmy musí stejně přepracovat kvůli zákazu dvojitých difuzorů. Nesouhlasí ale s otevřením konkurence mezi dodavateli pneumatik, protože to podle něj znamená jednoznačné zvýšení nákladů.
Nad návrhem svého bývalého rivala z Clermont-Ferrand se zamyslel také Bridgestone. "Obecně vzato, když dáme osmnáctipalcové pneumatiky na současné vozy, pak budou velmi přetáčivé a rychle ztratí trakci," řekl Hirohide Hamašima. "Týmy by musely přepracovat zavěšení, aerodynamiku a brzdové disky. Bylo by to hodně peněz a hodně práce."