Chlazení nových pohonných jednotek je jedním z největších hlavolamů pro inženýry a je mnoho příležitostí ho pokazit. V takovém případě to bude mít zásadní dopady na výkonnost.
Především rozšíření systémů na rekuperaci energie a přítomnost turba podstatně změnily nároky na chlazení vozů, což představuje náročný úkol pro techniky. Přitom by bylo třeba se věnovat jiným oblastem.
"Myslím, že je to jeden z těch roků, kdy potřebujete vyvíjet auto, a ne řešit problémy s chlazením," upozornil jeden z technických šéfů Ferrari Pat Fry v rozhovoru pro Autosport.
"Když se vám na začátku roku nepovede chlazení, oprava řešení chladičů, karoserie a podobných věcí spolkne obrovské množství zdrojů. Jsem si jistý, že se to stalo v minulosti tady, stalo se nám to i u mého minulého týmu (McLaren), přičemž na tom ztratíte pár měsíců."
"Se změnami v roce 2014 to bude ještě dramatičtější, a šancí to pokazit bude hodně moc. Snad máme svá čísla správně, ale v lednu se bude hodně lidí drbat na hlavě."
Podle Frye se nové chlazení také viditelně projeví na vozech, týmy nasadí různá řešení.
"Chlazení bude na příštím voze v každém případě náročné a pokusit se dostat tolik věcí do auta v uhlazeném celku je dost těžké. Myslím, že to bude zajímavé a pro jednou uvidíme pár dramatických rozdílů u vozů. Myslím, že někteří budou mít hodně práce."
Fry se také shodl se svým protějškem z Red Bullu Adrianem Neweym na velkém významu relativně malé změny, kterou je zúžení předního přítlačného křídla.
"S předním křídlem a jeho zadními elementy budete muset pracovat jinak. Je to jako když se křídlo rozšířilo (v roce 2009). Na začátku to byla katastrofa, ale pak to zvládnete."