FRIC je nelegální, co se stane teď?

FIA včera zakázala systém propojení předního a zadního zavěšení (FRIC). Co to bude znamenat pro týmy a jak to ovlivní rozložení sil?
FRIC je nelegální, co se stane teď?

Týmy teď mají jednu možnost. Pokud se všechny jednomyslně shodnou, může začít platit zákaz používání FRIC až od příštího roku. Pokud se neshodnou, delegáti FIA si na systém posvítí už o nadcházející Velké ceně Německa. 

FRIC není u všech týmů stejný a nikdo pochopitelně neví, jak na tom jednotlivé týmy jsou. Řada z nich FRIC nasazuje teprve krátce, jiní, jako třeba Mercedes, jsou už v jeho využívání podstatně dál.

Týmy mají velký problém: FIA si vzpomněla, že FRIC je nelegální

Týmy mají velký problém: FIA si vzpomněla, že FRIC je nelegální

Pokud bude tým pracovat s tím, že se zákaz neodloží, má jen dvě možnosti. Může FRIC demontovat nebo riskovat, zda mu to projde.

Existuje podezření, že některý tým zašel s FRIC až příliš daleko a právě proto přišel zákaz ze strany FIA. To si alespoň myslí Eric Boullier.

Sundat FRIC z vozu není tak jednoduché. Systém stabilizuje vůz v zatáčkách a při brzdění a umožňuje nastavit mnohem menší světlou výšku. Tu sice změníte rychle, jenomže tím odrovnáte celý koncept vozu. Některé díly, jako třeba přední křídlo, jsou totiž dimenzovány na konkrétní světlou výšku. Kromě toho mohou trpět i pneumatiky, může docházet k jejich opotřebení. 

James Allen konzultoval zákaz s několika inženýry a ti odhadují zisk, který FRIC přináší, na 3 až 4 desetiny sekundy. 

Pokud tedy očekáváte, že případný zákaz přeruší dominanci Mercedesu, budete zklamání. V žádném případě také neplatí, že zákaz poškodí velké týmy a pomůže těm malým. Bude to přesně opačně. Mnoho týmů už pracuje na konceptu bez FRIC, protože s jeho zákazem se tak jako tak počítalo kvůli úsporám. Velké týmy také mají dostatečné kapacity, aby se s problémem vypořádaly co nejrychleji.

Diskuze (15) Další článek: Video: Los MiniDrivers a GP Velké Británie
20. dubna | Kvjat odjel 118 kol ve Fioranu v rámci testů pro Pirelli. Giovinazzi včera 124 kol. Testovalo se na mokré trati.
20. dubna | Kvjat ve Fioranu jezdí s Ferrari. Testuje pro Pirelli.
20. dubna | Williams Grand Prix Holdings klesly celkové tržby ze 167,4 mil. na 166,2 milionů a zisk z 15,5 na 10,8 milionů liber.
20. dubna | Tým Williams vloni vydělal 125,6 milionů liber (předloni to bylo 116,7 milionů). Za nárůstem jsou zřejmě peníze od… odkaz
20. dubna | Pro GP Francie nominovalo Pirelli ultraměkkou, superměkkou a měkkou směs.

GP Ázerbájdžánu 2018

Pátek 27. dubna 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 28. dubna 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. dubna 2018
Závod 14.10