Foukání difuzorů se podle McLarenu stejně nedá kontrolovat

Návrat ke stavu před závodem v Británii v oblasti foukání difuzorů je podle McLarenu logickým krokem, protože FIA stejně nedokáže kontrolovat a vymáhat dodržování nového výkladu pravidel.
Foukání difuzorů se podle McLarenu stejně nedá kontrolovat

V Silverstonu a těsně před ním FIA udělovala a odebírala různé výjimky na foukání difuzorů, když není plyn otevřený jezdcem, aby se do toho nakonec zamotala tak, že navrhla úplné zrušení omezení. Týmy s tímto návrhem souhlasily.

"Myslím, že FIA odvedla poctivou práci a tvrdě pracovala na vymáhání pravidel tak, jak je vnímá," uvedl technický ředitel McLarenu Paddy Lowe pro EspnF1. "Myslím, že si teprve teď po několika týdnech uvědomila, jak těžké to je. Nemyslím, že je to pro ně nepříjemnost, když zjistili, že jsou pravidla v tomto ohledu a v krátkodobém horizontu nevymahatelná."

O výkladu pravidel a výjimkách pro jednotlivé motory se nejvíce přely týmy McLaren a Red Bull. Podle Lowea ale FIA nemá nástroje, jak by výjimky mohla kontrolovat, podobné případy nastaly v minulosti.

"Bylo to tak se zákazem kontroly trakce. FIA rozhodla, že není vymahatelný několik let, než zavedla standardizovanou elektronickou řídící jednotku," připomněl. "To, že existují pravidla, ještě neznamená, že jsou vždy vymahatelná, hlavně když jsou komplexní, těžko se interpretují a měří."

"Nejlepší pravidla jsou taková, která se měří v milimetrech nebo váží v gramech. Povinností Technické pracovní skupiny je vytvářet pravidla, která jsou jasná a vymahatelná, tohle je myslím přesně ten případ."

Další článek: Pozici šéfa McLarenu si udržím, říká Whitmarsh a vysvětluje chyby z Británie