PRVNÍ DÁMA V F1. První ženou v F1 byla Italka Maria Teresa de Filippisová. Rodačka z Neapole, která se narodila v roce 1926, premiéru prožila v Monaku v sezoně 1957. Napoprvé se nekvalifikovala, takže si první starty připsala toho roku až ve Velkých cenách Belgie, Portugalska a Itálie. Do cíle se s Maserati 250F dostala jen ve Spa, kde dojela desátá. Pátou a poslední účast přidala v Monaku 1959, ale do závodu se tehdy nedostala.   Foto: Getty Images

PRVNÍ DÁMA V F1. První ženou v F1 byla Italka Maria Teresa de Filippisová. Rodačka z Neapole, která se narodila v roce 1926, premiéru prožila v Monaku v sezoně 1957. Napoprvé se nekvalifikovala, takže si první starty připsala toho roku až ve Velkých cenách Belgie, Portugalska a Itálie. Do cíle se s Maserati 250F dostala jen ve Spa, kde dojela desátá. Pátou a poslední účast přidala v Monaku 1959, ale do závodu se tehdy nedostala.

Foto: Getty Images

 DOKÁZALA BODOVAT. Také druhá žena v královně motorsportu pocházela z Itálie. Lella Lombardiová zanechala ve formuli 1 poměrně velkou stopu, když se zúčastnila celkem 17 velkých cen a hned 12krát se kvalifikovala do závodu. Jejím nejlepším výsledkem bylo šesté místo ve Velké ceně Španělska 1975, v níž získala půl bodu poté, co byl závod kvůli tragické nehodě předčasně ukončen.   Foto: Getty Images

DOKÁZALA BODOVAT. Také druhá žena v královně motorsportu pocházela z Itálie. Lella Lombardiová zanechala ve formuli 1 poměrně velkou stopu, když se zúčastnila celkem 17 velkých cen a hned 12krát se kvalifikovala do závodu. Jejím nejlepším výsledkem bylo šesté místo ve Velké ceně Španělska 1975, v níž získala půl bodu poté, co byl závod kvůli tragické nehodě předčasně ukončen.

Foto: Getty Images

 LYŽAŘKA V F1. Britka Divina Galicová byla sportovní obojživelnicí, jelikož se vedle motorsportu věnovala na vrcholné úrovni i lyžování (startovala i na čtyřech olympiádách). Ve formuli 1 se Galicová poprvé objevila při Grand Prix Británie 1976, ale s vozem Surtees TS16 se kvalifikovat nedokázala. Stejným výsledkem pak skončily i její závěrečné dva pokusy v sezoně 1978 s týmem Hesketh.   Foto: Getty Images

LYŽAŘKA V F1. Britka Divina Galicová byla sportovní obojživelnicí, jelikož se vedle motorsportu věnovala na vrcholné úrovni i lyžování (startovala i na čtyřech olympiádách). Ve formuli 1 se Galicová poprvé objevila při Grand Prix Británie 1976, ale s vozem Surtees TS16 se kvalifikovat nedokázala. Stejným výsledkem pak skončily i její závěrečné dva pokusy v sezoně 1978 s týmem Hesketh.

Foto: Getty Images

 POUZE JEDNA ŠANCE. Jihoafričanka Desiré Wilsonová se zúčastnila jediné velké ceny. Na okruhu Brands Hatch při VC Británie 1980 však obsadila v kvalifikaci poslední 27. příčku a do závodu se nedostala. Větší odkaz Wilsonová zanechala v jiných závodních kategorií. V roce 1983 například skončila sedmá v celkové klasifikaci závodu 24 hodin Le Mans.   Foto: Getty Images

POUZE JEDNA ŠANCE. Jihoafričanka Desiré Wilsonová se zúčastnila jediné velké ceny. Na okruhu Brands Hatch při VC Británie 1980 však obsadila v kvalifikaci poslední 27. příčku a do závodu se nedostala. Větší odkaz Wilsonová zanechala v jiných závodních kategorií. V roce 1983 například skončila sedmá v celkové klasifikaci závodu 24 hodin Le Mans.

Foto: Getty Images

 TŘIKRÁT A DOST. Poslední ženskou zástupkyní ve formuli 1 je k dnešnímu dni Italka Giovanna Amatiová. Po poměrně dlouhé kariéře v juniorských formulových šampionátech, kdy sbírala zkušenosti i ve formuli 3000, dostala Amatiová na začátku sezony 1992 šanci u týmu Brabham. Ani jednou ze tří pokusů se však do závodu kvalifikovat nedokázala.   Foto: Getty Images

TŘIKRÁT A DOST. Poslední ženskou zástupkyní ve formuli 1 je k dnešnímu dni Italka Giovanna Amatiová. Po poměrně dlouhé kariéře v juniorských formulových šampionátech, kdy sbírala zkušenosti i ve formuli 3000, dostala Amatiová na začátku sezony 1992 šanci u týmu Brabham. Ani jednou ze tří pokusů se však do závodu kvalifikovat nedokázala.

Foto: Getty Images

 DOKÁZALA BODOVAT. Také druhá žena v královně motorsportu pocházela z Itálie. Lella Lombardiová zanechala ve formuli 1 poměrně velkou stopu, když se zúčastnila celkem 17 velkých cen a hned 12krát se kvalifikovala do závodu. Jejím nejlepším výsledkem bylo šesté místo ve Velké ceně Španělska 1975, v níž získala půl bodu poté, co byl závod kvůli tragické nehodě předčasně ukončen.   Foto: Getty Images
 LYŽAŘKA V F1. Britka Divina Galicová byla sportovní obojživelnicí, jelikož se vedle motorsportu věnovala na vrcholné úrovni i lyžování (startovala i na čtyřech olympiádách). Ve formuli 1 se Galicová poprvé objevila při Grand Prix Británie 1976, ale s vozem Surtees TS16 se kvalifikovat nedokázala. Stejným výsledkem pak skončily i její závěrečné dva pokusy v sezoně 1978 s týmem Hesketh.   Foto: Getty Images
 POUZE JEDNA ŠANCE. Jihoafričanka Desiré Wilsonová se zúčastnila jediné velké ceny. Na okruhu Brands Hatch při VC Británie 1980 však obsadila v kvalifikaci poslední 27. příčku a do závodu se nedostala. Větší odkaz Wilsonová zanechala v jiných závodních kategorií. V roce 1983 například skončila sedmá v celkové klasifikaci závodu 24 hodin Le Mans.   Foto: Getty Images
 TŘIKRÁT A DOST. Poslední ženskou zástupkyní ve formuli 1 je k dnešnímu dni Italka Giovanna Amatiová. Po poměrně dlouhé kariéře v juniorských formulových šampionátech, kdy sbírala zkušenosti i ve formuli 3000, dostala Amatiová na začátku sezony 1992 šanci u týmu Brabham. Ani jednou ze tří pokusů se však do závodu kvalifikovat nedokázala.   Foto: Getty Images
5
Fotogalerie

Fotogalerie: Pět žen, které se dostaly do formule 1

K dnešnímu dni se ve formuli 1 objevilo pět žen, které dostaly šanci kvalifikovat se do závodu. Připomeňte si při příležitosti Mezinárodního dne žen jejich příběhy.

GettyImages-130027076.jpgGettyImages-640093365.jpgGettyImages-3423416.jpg
GettyImages-537224903.jpgGettyImages-146429296.jpg

Doporučujeme

Články odjinud