FOTA může dokázat, že HRT vyloučila kvůli poplatkům

Prezident Asociace týmů F1 Martin Whitmarsh si stojí za tím, že FOTA hájí zájmy malých týmů, a je ochoten doložit, že HRT přišel o členství kvůli nezaplaceným poplatkům.
FOTA může dokázat, že HRT vyloučila kvůli poplatkům

"Případ HRT je velmi prostý, loni nezaplatili všechny své členské poplatky," vysvětloval Whitmarsh pro Autosport. "Požádali o odklad, dali jsme jim víc času a oni slíbili, že zaplatí, ale nezaplatili. Nakonec jsme bohužel neměli jinou alternativu a museli je suspendovat. Pokud to bude nutné, tak možná zveřejníme příslušné dopisy a budeme v této záležitosti zcela otevření."

Podle Whitmarshe jsou proto tvrzení HRT o zaměření FOTA na velké týmy jen zástupná. "Se vší úctou se domnívám, že se jen snaží tu situaci nějak zdůvodnit," řekl. "Ale jsou tu další dva týmy, Lotus a Virgin, a ty myslím oba veřejně deklarovaly svoji podporu FOTA a uznaly to (že asociace hájí také malé týmy)."

Prezident FOTA preferuje, aby týmy své problémy řešily interně v rámci asociace a zachovaly jednotu. Ta bude velmi důležitá i při jednání o nové Concordské dohodě, která nastaví poměry budoucího přerozdělování peněz. Whitmarsh ovšem připouští, že se můžou všichni dohodnout, že budou vyjednávat s Berniem Ecclestonem jednotlivě.

"Týmy musí rozhodnout, jak chtějí postupovat," uvedl. "Pravda je taková, že pokud se rozdělí, získají tím velké týmy, a ne ty malé. Na členství ve FOTA vydělají nejvíc malé stáje, ale nevadilo by mi to."

Přesto by byl Whitmarsh radši, kdyby týmy držely spolu. "Kdybych byl držitel obchodních práv a v minulosti se mi dařilo získat finančně výhodné smlouvy díky rozdělení týmů a dolovat velké peníze z tohoto sportu, pokud by tohle byla moje práce, tak bych udělal vše pro to, abych týmy rozdělil a zničil FOTA. Jsem realista," dodal.

Diskuze (15) Další článek: Whitmarsh: O některých dílech McLarenu MP4-26 se bude znovu diskutovat
19:37 | Pneumatiková mezera bude i na Hungaroringu. Pirelli tam nominuje střední, měkkou a ultraměkkou.
17:39 | Podle jezdců Mercedesu vydrží hypedměkké pneumatiky v závodě maximálně 7 kol.
14:13 | Žádný trest pro Maxe Verstappena za couvání z únikové zóny v první zatáčce.
23. května | Brendon Hartley je překvapen, že se mluví o jeho budoucnosti. Má prý smlouvu...
23. května | Po problémech ve Španělsku bude Ferrari v Monaku testovat starší zavěšení.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10