FOTA chce dál bojovat za své návrhy na nový bodovací systém

Věří, že její plány představují rozumný kompromis.

Bodování v letošní sezoně se sice oproti předešlým ročníkům po velkých peripetiích nakonec nezměnilo, v příštím roce tomu však nejspíš bude jinak. Bernie Ecclestone i asociace sdružující týmy formule 1 (FOTA) hodlají prosadit své vlastní návrhy.

Jak Ecclestone, tak týmy by chtěli zvýšit cenu vítězství. Šéf formule 1 toho chce ovšem dosáhnout mnohem radikálnějším způsobem, tj. zavedením medailového systému. FOTA by raději volila mírnější krok. Vítěz by podle jejího návrhu bral dvanáct oproti současným deseti bodům, druhý v cíli by si oproti dnešním osmi bodům o jeden přilepšil. Stejně by na tom byl třetí nejlepší - bral by sedm místo současných šesti bodů. Zbytek pilotů v první osmičce by bylo odměněno stejně jako dosud.

Martin Whitmarsh, šéf McLarenu a sportovního oddělení FOTA, se nechal slyšet, že týmy nehodlají ustoupit a opět se pokusí prosadit svou vizi.

"Je to věc, kterou FOTA hodlá i nadále podporovat, byť to v současnosti není hlavní náplní naší činnosti. Po proběhnuvších výzkumech mezi diváky uvnitř naší organizace probíhaly dlouhé debaty a jednou z nejdiskutovanějších bylo právě zavedení nového bodovacího systému.

Objevují se názory, že by měla být více podporována snaha vyhrávat a předjíždět. FOTA odvedla ve výzkumu dobrou práci, výsledkem bylo, že fanoušci jasně řekli, že si přejí změnu.

Kdyby si to nepřáli fanoušci, tuto změnu bych nepodporoval. Myslím si ale, že FOTA by měla reflektovat to, co jí je naznačováno. Náš návrh tedy vznikl jako rozumný kompromis.

Kdyby bral vítěz oproti ostatním ještě více, ocitli bychom se v nebezpečí, že budeme v polovině sezony znát mistra světa. Vždycky jde o vyváženost, chcete zvýšit napětí v závodech většími bodovými rozdíly, ale zároveň to nesmíte přehnat. Návrhy FOTA tuto vyváženost přinášely, bohužel ale nebyly vyslyšeny," prohlásil Whitmarsh.

 

Další článek: Alonso: Sepang by měl Renaultu vyhovovat více než Melbourne

11. května | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).
10. května | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.