Formuli E čeká v Mexiku upravená a delší trať bez šikan

Formuli E čeká v Mexiku upravená a delší trať bez šikan

Již zítra bude závodem na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez pokračovat sezóna 2019/2020 elektrického šampionátu formule E. Na piloty a týmy čeká v Mexico City upravená trať, která bude nově delší a přijde o dvě šikany.

Do loňského roku měřila verze okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez, jediné permanentní závodní trati v kalendáři formule E, pro závody elektrických monopostů 2.093 km. Pro letošní ePrix však byla připravena nová delší verze, která měří 2.592 km.

Za prodloužení délky okruhu pro potřeby formule E může kompletní nová sekce pěti zatáček a čtyř krátkých rovinek, která byla nově zakomponována za dlouhou táhlou zatáčku číslo 2, která piloty elektrického šampionátu předčasně odvádí z předlouhé hlavní rovinky, kterou v plné délce využívá formule 1.

Až po projetí nové pasáže, která částečně vede po okruhu formule 1, se monoposty formule E dostanou na rovinku směřující k baseballovému stadionu. Z toho se bude během zítřejšího závodu opět vyjíždět stejnou bránou, jakou se do něj vjíždí. Elektrické formule tak na rozdíl od formule 1 uvnitř stadionu vykrouží stoosmdesátistupňovou otočku a následně projedou celou zatáčku Peraltada, která vozy zavede zpět na startovní a cílovou rovinku.

Další novinkou pro letošní rok je, že z vrcholu Peraltady zmizela úzká šikana. Podobná bývala na trati i za zatáčkou 2, ale i ta zmizela s vytvořením nové pasáže, která je zmíněna výše.

Během loňské ePrix se monoposty formule E v Mexico City dostávaly na limit (a i za něj) kapacity baterií, na což památně nejvíce doplatil Pascal Wehrlein. Německý pilot Mahindry s vyčerpanou baterií přišel o vítězství v závodě až na cílové pásce. Triumf po dramatickém závěru na poslední chvíli získal Brazilec Lucas di Grassi s monopostem Audi.

Nizozemský pilot týmu Virgin Robin Frijns i letos očekává závodění na limitu možností elektrických vozů. Podle Frijnse by na nové konfiguraci okruhu mohl padnout nový rychlostní rekord formule E.

S ohledem na odstranění šikany z Peraltady by podle Frijnse mohly elektrické monoposty na plný kvalifikační výkon 250 kW dosáhnout na hlavní rovince na rychlost kolem 240 km/h.

„Rozhodnutí o odstranění šikany považuji za extrémně důležité a správné. V minulosti jsme tady viděli několik tvrdých nehod,“ uvedl Nizozemec pro web e-racing365.com.

„Toto rozhodnutí by také mělo zlepšit závodění a věřím, že se nám naskytne více příležitostí pro předjíždění.“

„Podle dat, která jsme získali na simulátoru, se zdá, že bychom mohli dosahovat zatím nejvyšších naměřených rychlostí. Budeme vážně na limitu,“ předpovídá Frijns před sobotním závodem.

Kvalifikaci i závod formule E v Mexico City budete moci zítra sledovat živě na Eurosportu 1 a to nejprve od 18:45 a poté od 22:55.

Foto: ABB Formula E

Doporučujeme

Články odjinud