Ve startovním poli letošního ročníku Velké ceny Macaa budou pouze vozy formule 4. Po 37 letech tak končí éra, kdy se v tomto prestižním podniku na městském okruhu závodilo s monoposty formule 3.
Organizační výbor Velké ceny Macaa (MGPOC) na tiskové konferenci potvrdil, že v letošním ročníku závodu na okruhu Guia nebudou závodit současné monoposty FIA formule 3, které se používají od sezóny 2019. Závodit se nebude ani se starší generací vozů formule 3.
Podle informací portálu Motorsport.com pro týmy formule 3 představují největší problém macajská karanténní opatření v souvislosti se současnou pandemií koronaviru.
Macao za celou dobu pandemie mělo pouze 46 případů nemoci covid-19. Všichni pacienti se z nemoci již dokázali vyléčit a jako jedna z mála zemí nemá v současné době žádný případ koronaviru. Bývalá portugalská kolonie má také 14denní karanténu pro všechny cizince, kteří do země přicestují.
„Při organizování závodů pro formulovou Velkou cenu Macaa jsme v úzkém kontaktu s řadou stran,“ řekl koordinátor sportovních podvýborů MGPOC Čong Coc Veng.
Podle zdrojů portálu v Asii Čong potvrdil, že podnik, který se letos uskuteční od 19. do 22. listopadu, se pojede s monoposty formule 4.
Nejistá mimoasijská účast
Čína má svůj vlastní šampionát formule 4 schválený Mezinárodní automobilovou federací (FIA). Využívá se v něm stejných podvozků Mygale jako v britské, francouzské a NACAM (mexické) sérii F4, motory však dodává čínský výrobce Geely.
Není také jasné, zda by se závodu mohli zúčastnit mezinárodní jezdci. Ti by totiž museli nejprve absolvovat karanténu. Poslední podnik sezóny britské F4 se přitom jede na Brands Hatch jen týden před Macau.
Také další velké závody v rámci víkendu byly pro letošní ročník nahrazeny závody zaměřenými na místní závodníky. To se týká Světového poháru FIA GT a světového poháru cestovních vozů FIA WTCR.
„Macau GT Cup bude složen ze dvou kategorií, GT3 a GT4. Piloti budou vybráni z čínského šampionátu GT a asijsko-pacifických GT a také jezdců z Macaa,“ dodává Čong.
„Závod (cestovních vozů) Macao Guia se pojede ve formátu TCR. Pojedou v něm závodníci z asijské TCR a asijsko-pacifické série cestovních vozů 2.0T, stejně jako lokální (macajští) piloti. Vzhledem k nedávnému vývoji pandemie covid-19 připravil MGPOC několik záložních plánů a v případě jakýchkoliv změn situace kolem pandemie přijme pro závody příslušná opatření,“ uzavřel Čong.