Formuli 1 nelze řídit po americku, myslí si Horner

Liberty Media, která je vlastníkem F1, podle šéfa týmu Red Bull udělala chybu, když se pokoušela vtisknout královně motorsportu filosofii podobnou americkým sportům.
Formuli 1 nelze řídit po americku, myslí si Horner

Americká společnost Liberty Media se od začátku roku 2017, kdy převzala formuli 1, snaží tomuto sportu vtisknout americkou tvář. Skutečně výrazné změny by nás pak měly čekat za dva roky. Šéf Red Bullu Christian Horner uznává, že pořadatelé velkých cen dnes dostávají více peněz než za dob Bernieho Ecclestona. Zároveň jsou tu však věci, které by na místě Liberty změnil.

„O Berniem se promotéři moc nevyjadřovali. Kdyby to totiž udělali, mohli by být následující rok bez grand prix! Dělal zkrátka byznys po svém. Vtip je v tom, že Liberty chce zavádět demokratické principy. Promotéři díky tomu získávají více peněz a mají volnější ruce. Má to také negativní stránku – čím víc jste ochoten dát, tím víc po vás chtějí.

Bernie na to šel trochu jinak. Bylo to striktnější – tak trochu diktátorství. Pokud se vám takové vedení nelíbilo, mohli jste být následující rok bez závodu. Myslím, že pro Liberty je frustrující, jak velká část celého byznysu probíhá skrze média. Lidé rádi porovnávají americké sporty a formuli 1. Potíž je ale v tom, že americký sport funguje v Americe. Stejné principy nelze aplikovat globálně.

Co se týče formule 1, je jasné, že je na různých trzích různě populární. Stále patří k největším sportům na světě a nejde na ni vztáhnout americký přístup. Obzvlášť, když jde o šedesát nebo sedmdesát let starý světový šampionát,“ řekl Horner.

Velkou neznámou jsou podle Hornera chystané změny pravidel:

„Některé věci Liberty v posledních letech udělala velmi dobře. Některé aspekty se hodně změnily. Změnila se propagace formule 1, elektronické platformy, přístup k fanouškům a podobně. Všechno jsou to pozitivní kroky, je to pozitivní i pro přístup sponzorů.

Větší vrásky mám z toho, jak si přístup Liberty po stránce regulí a financí sedne s představou FIA. Vypadá to, že po roce 2021 zůstanou motory stejné. Pohonné jednotky jsou samozřejmě klíčovou záležitostí. Musíme zajistit, že motory nebudou tak významným faktorem, že by rozhodovaly o úspěchu a neúspěchu jednotlivých týmů.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Williams představí v pondělí nové zbarvení

13. září | Correa zůstává v umělém spánku
13. září | Během prvních dvou dní testů 18palcových pneumatik odjel Sergej Sirotkin v Renaultu 213 kol.
13. září | Tatiana Calderón se zúčastní jednoho dne testů W Series ve Španělsku. O sedačku bojovat nebude, jen se podělí o zkušenosti.
12. září | Alex Peroni byl propuštěn z nemocnice, kde byl hospitalizován po nehodě v Monze v F3

GP Singapuru 2019

Pátek 20. září 2019
1. trénink 10.30–12.00
2. trénink 14.30–16.00
Sobota 21. září 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. září 2019
Závod 14.10