Formuli 1 hrozí nová válka kolem difuzorů

Začátek sezony se může stejně jako loni nést v duchu zpochybňování legálnosti difuzorů některých týmů. Ferrari se nelíbí řešení některých svých soupeřů.

Na začátku roku 2009 se strhla velká aféra kolem řešení difuzorů týmů Brawn GP, Toyoty a Williamsu. Záležitost musela nakonec vyjasnit Mezinárodní automobilová federace, která označila vozy uvedených stájí za legální. Rok se s rokem sešel a difuzory jsou opět v centru pozornosti.

Technický ředitel Ferrari Aldo Costa prohlásil (a v podobném duchu se vyjádřil i Nicolas Tombazis), že minimálně jeden tým se v oblasti zadní části vozu pohybuje na samé hraně pravidel:

"Loni jsme se dostali do velice ošemetné situace. Byli jsme a stále jsme přesvědčeni, že koncept dvoupatrových difuzorů je nelegální. Myslíme si, že se to bude znovu řešit, protože výklad pravidel nechává otevřené dveře mnoha možnostem. Je na FIA, aby na to dohlédla. Máme ovšem jisté obavy."

Jen den po Ferrari svůj vůz představil také tým McLaren. Je možné, že právě vůz MP4-25 je tím, kolem něhož budou viset otazníky ohledně legality. Že bude difuzor patřit ke klíčovým komponentům letošních aut, svědčí i samotné záběry z představení, na kterých byla inkriminovaná část pečlivě zakryta.

"Je to první vůz, u kterého jsme mohli plně využít výklad pravidel o difuzorech. Uvidíte, že jsme zvolili docela extrémní přístup, ale nebudeme v tom sami. Věříme, že hraniční řešení uvidíte i na vozech ostatních týmů. Myslím, že výklad pravidel je velice jasný. V určitých aspektech jsme se dotázali FIA, aby bylo vše srozumitelné. Myslím, že stejnou možnost měly všechny stáje. Oproti loňsku očekáváme mnohem hladčí vstup do sezony, co se kolektivního vědomí týče," řekl Paddy Lowe, technický ředitel McLarenu.


Další článek: Buttona jsem McLarenu navrhl já, tvrdí Hamilton

11:47 | Kvůli změnám v kalendáři F1 se start sezóny W Series přesouvá z Francie do Rakouska (Grand Prix Štýrska).
15. května | Romain Grosjean získal v IndyCar své první pole position.
11. května | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.

GP Monaka 2021

Čtvrtek 20. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 22. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 23. května 2021
Závod 15.00