Formule E se stěhuje do Maroka, zvítězí znovu da Costa?

Již zítra bude na severu afrického kontinentu pokračovat pátá sezóna šampionátu formule E. Piloti elektrických monopostů potřetí v historii změří síly v ulicích Marrákeše. Dočká se druhého triumfu v sezóně Antonio Felix da Costa, nebo poznáme nového vítěze?
Formule E se stěhuje do Maroka, zvítězí znovu da Costa?

Sezóna formule E 2018/2019 odstartovala před Vánoci 15. prosince v saudskoarabském Rijádu a z vítězství se v premiérové Ad Diriyah E-Prix radoval tovární pilot BMW Antonio Felix da Costa. V Saudské Arábii měly závodní premiéru monoposty druhé generace a další novinky, mezi které se zařadil třeba útočný mód.

První vítězství pro BMW získal v Rijádu Antonio Felix da Costa

První vítězství pro BMW získal v Rijádu Antonio Felix da Costa

Nyní čeká na jezdce a týmy formule E marocká Marrákeš, kde se šampionát elektrických formulí představí potřetí v řadě. První závod formule E zde v sezóně 2016/2017 vyhrál Sébastien Buemi s monopostem Renault a o rok později na něj navázal Felix Rosenqvist s Mahindrou.

Závod v „rudém městě“

Marrákeš je po Casablance, Fesu a Rabatu čtvrtým největším městem v Maroku s 930 000 obyvateli. Spolu se třemi výše zmíněnými sídly tvoří čtveřici čtyř nejdůležitějších marockých královských měst.

Marrákeš byla založena v jedenáctém století a také se jí přezdívá „rudé město“, a to díky velkému množství místních staveb postavených z typicky rudého pískovce.

Jednou z nejznámějších dominant města je bezesporu Koutoubia, největší mešita v Marrákeši, jejíž historie sahá až do dvanáctého století. Slavná dominanta města se dostala i na oficiální propagační materiály závodu formule E.

Maroko hostilo i formuli 1

Formule E není ani zdaleka jedinou motoristickou sérií, kterou mohou fanoušci přímo v Maroku navštívit.

Do Marrákeše se v posledních letech pravidelně vracejí závody cestovních vozů. Marocká metropole v nedávné historii hostila závody mistrovství světa FIA WTCC, na které v Marrákeši navázala i nově vzniklá série TCR.

V Marrákeši závodily i monoposty série Auto GP, do které v roce 2013 na brněnském Masarykově okruhu zasáhl i Josef Král.

V dávnější historii poté Maroko jedinkrát hostilo i grand prix formule 1. Psal se rok 1958 a sezóna „královny motorsportu“ se blížila ke svému vyvrcholení na okruhu Ain-Diab v Casablance.

Marocká grand prix se tehdy uskutečnila 19. října a zvítězil v ní Stirling Moss s vozem Vanwall. Po startu z pole position dojel na druhém místě Mike Hawthorn s Ferrari, což mu stačilo na zisk titulu mistra světa. Tuto dvojici na stupních vítězů doplnil ještě Phil Hill s dalším Ferrari.

Na jezdce čeká čtrnáct zatáček

Formule E závodí v Marrákeši na okruhu, který nese oficiální název „Circuit International Automobile Monlay El Hassan“. Je tak pojmenován po marockém korunním princi, měří téměř tři kilometry a obsahuje čtrnáct změn směrů.

Zajímavostí je, že se v Marrákeši ještě ani jednou nepodařilo bodovat vítězi úvodního závodu sezóny da Costovi a ani třetí muž pořadí E-Prix v Rijádu Jerome d’Ambrosio zde doposud žádné mistrovské body nezískal. O víkendu však budou oba mít velkou šanci na reparát.

Závod formule E v Marrákeši odstartuje v sobotu v 16:00 a diváci ho budou moci sledovat živě na Eurosportu 1.

Foto: Formula E

Diskuze (4) Další článek: Prioritou byla technická kontinuita týmu, říká Piero Ferrari
18:00 | Dobrá zpráva: F1 bude vysílat živě první předsezónní testy. Špatná zpráva: V rámci F1TV, která není v ČR dostupná.
15:33 | Takhle si McLaren představuje F1 budoucnosti odkaz
22. ledna | Zdá se, že Ticktum má smůlu. Účastní se zimní asijské F3, ale body za super licenci podle Autosportu nedostane. FIA totiž požaduje, aby měla série alespoň 5 závodů a tato má jen 3.
22. ledna | Kuan-jü Čou bude vedle závodění ve F2 pracovat jako vývojový jezdec Renaultu. Čínský závodním prošel Jezdeckou akademií Ferrari.