Formule E představila „facelift“ druhé generace šasi

Před sezónou 2018/2019 představila formule E druhou generaci šasi s označením Gen2, která se nyní dočkala „faceliftu“. Upravená verze šasi nese název Gen2 EVO a premiéra na závodních okruzích ji čeká v příští sezóně.

Od sezóny 2020/2021 budeme o formuli E hovořit jako o světovém šampionátu. Spolu s touto významnou změnou statusu elektrického seriálu se dočkáme také omlazení druhé generace šasi.

U omlazené druhé generace šasi si lze na první pohled všimnout několik změn oproti současným vozům. Přední kola již nejsou zakryta „blatníky“ a výrazně se proměnilo přední křídlo i zadní aerodynamická křidélka nad stále nezvykle masivním difuzorem.

Výraznou změnu představuje také nově přidaná „žraločí ploutev“ a pozorné oko zpozoruje i nové otvory v bočnicích.

K designovým modifikacím došlo v polovině aktuálního životního cyklu šasi formule E druhé generace. Po sezóně 2021/2022 se přejde na třetí generaci šasi, které pro formuli E vyvíjí firma Spark.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vlevo: Generace 2, vpravo: Generace 2 EVO

I v příští sezóně, kdy elektrický šampionát ponese oficiální název ABB FIA Formula E World Championship, budou monoposty závodit na osmnáctipalcových pneumatikách Michelin, které jsou univerzální pro suché i mokré podmínky.

„Gen2 EVO je další evolucí osobitého designu. Stejně jako u první generace jsme nyní přepracovali bodywork, aby vypadal uhlazeněji a živěji. Toto auto se navždy zapíše do historie jako první, které závodilo v mistrovství světa formule E,“ řekl v oficiálním tiskovém prohlášení zakladatel šampionátu Alejandro Agag.

Foto: Formule E

Další článek: Jack Aitken zamířil z Renaultu do Williamsu

10:36 | Podle Auto Hebdo u Renaultu končí šéf motorářů Rémi Taffin. U týmu pracuje 22 let.
3. srpna | Dan Ticktum už není vývojovým jezdcem Williamsu. Tým s ním ukončil spolupráci.
3. srpna | Ferrari oznámilo, že prohlídka vozu Charlese Leclera, do kterého narazil Lance Stroll, ukázala, že jeho motor je natolik vážně poškozen, že ho nebude možné opravit. Leclerca tak čekají penalizace.
3. srpna | Mladíci testují. Theo Pourchaire se ve středu sveze s vozem Alfy Romeo z roku 2018 v Maďarsku. Na trati nebude sám, probíhají tam testy 18palcových pneumatik. Oscar Piastri jezdí v Monze s vozem Renaultu ze stejného roku.