Lucas Di Grassi ze stáje Abt Schäffler Audi Sport získal titul šampióna Formule E pro sezónu 2016/2017. Rozhodl o tom nedělní závěrečný závod v Montrealu, který se nevydařil Sebastianu Buemimu.
Buemi z týmu Renault e.dams byl před nedělním děním v Montrealu v nelehké pozici. Po sobotní diskvalifikaci ztrácel na Lucase Di Grassiho osmnáct bodů, přičemž ve hře jich zbývalo ještě devětadvacet za vítězství v kvalifikaci, vítězství v závodě a za nejrychlejší kolo závodu.
Di Grassi byl blíže k titulu již po odpolední kvalifikaci, ve které skončil pátý. Oproti tomu Buemi musel do závodu odstartovat až z místa čtrnáctého.
Do nedělního závodu vyjel z pole position Švéd Felix Rosenqvist ze stáje Mahindra, který své vedení v prvních kolech závodu udržel před druhým Jeanem-Ericem Vergnem a třetím Samem Birdem.
O první dramatický moment se již v první zatáčce po startu postaral Stephane Sarrazin, jenž se se svým monopostem roztočil přímo před Sebastianem Buemim, který ho musel objet vnějškem zatáčky. Na Buemiho vynucenou změnu směru však dostatečně rychle nedokázal zareagovat Robin Frijns, který Švýcarovi urazil kryt pravého zadního kola.
Vlající kryt působil Buemimu na trati velké potíže s řízením vozu a donutil švýcarského jezdce k neplánové zastávce v boxech. Po vyjetí z boxové uličky byl Sebastian Buemi beznadějně poslední a jeho naděje na zisk titulu šampióna se začaly definitivně rozplývat.
Zatímco se Buemi trápil na chvostu startovního pole, držel jeho konkurent v boji o titul Lucas Di Grassi pozici v bodované první desítce. O nic víc nemusel Brazilec ani usilovat.
Pravidelné zastávky v boxech odstartovaly v průběhu osmnáctého kola. Poté, co všichni jezdci vyměnili své monoposty, se do čela závodu opět vrátil Rosenqvist, následovaný Vergnem, Birdem, Lopezem a pátým Heidfeldem. Di Grassi se po zastávce vrátil na místo deváté, Buemi kroužil až osmnáctý.
V devětadvacátém kole ze sedmatřiceti celkových se rozhodlo o vítězi závodu. Jean-Eric Vergne úspěšně zaútočil na Felixe Rosenqvista a své vedení již udržel až do průjezdu pod šachovnicovým praporkem. Za druhým Rosenqvistem dojel do cíle na třetím místě Jose Maria Lopez, který si v souboji o bronz poradil se stájovým kolegou Samem Birdem. Elitní pětku uzavřel Nick Heidfeld.
Lucas Di Grassi dokončil závod na sedmém místě a připsal si šest bodů. Stíhací jízdě navzdory dokončil Sebastian Buemi závod těsně za branami bodované desítky a souboj o zisk jezdeckého titulu s Di Grassim prohrál, šesti vítězstvím v sezóně navzdory.
Výsledky
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas / ztráta |
Kol |
1 |
Jean-Éric Vergne |
Renault |
54:12.606 |
37 |
2 |
Felix Rosenqvist |
Mahindra |
0.896 |
37 |
3 |
José María López |
DS-Virgin |
4.468 |
37 |
4 |
Sam Bird |
DS-Virgin |
7.114 |
37 |
5 |
Nick Heidfeld |
Mahindra |
21.933 |
37 |
6 |
Daniel Abt |
ABT Schaeffler |
24.444 |
37 |
7 |
Lucas di Grassi |
ABT Schaeffler |
24.855 |
37 |
8 |
S.Sarrazin |
Renault |
26.038 |
37 |
9 |
J.d'Ambrosio |
Penske |
28.282 |
37 |
10 |
Tom Dillmann |
Venturi |
28.591 |
37 |
11 |
Sébastien Buemi |
Renault |
35.170 |
37 |
12 |
Mitch Evans |
Jaguar |
36.548 |
37 |
13 |
Robin Frijns |
Andretti |
36.826 |
37 |
14 |
Adam Carroll |
Jaguar |
36.972 |
37 |
15 |
A.F.da Costa |
Andretti |
39.720 |
37 |
16 |
Nelson Piquet Jr. |
NEXTEV TCR |
46.751 |
37 |
17 |
Oliver Turvey |
NEXTEV TCR |
49.116 |
37 |
18 |
Maro Engel |
Venturi |
1:33.530 |
37 |
19 |
Loïc Duval |
Penske |
3 kola |
34 |
- |
Nicolas Prost |
Renault |
|
32 |