Formule E odkládá facelift druhé generace šasi

Monoposty druhé generace formule E měly od sezóny 2020/2021 závodit v upravené verzi. Viditelných změn se měla dočkat obě křídla a součástí vozu se měla stát „žraločí ploutev“. Kvůli koronaviru a snaze o finanční úspory se však změny odkládají.

Mezinárodní automobilová federace FIA se jednomyslně shodla s týmy formule E na balíčku finančních úspor, který byl přijat v reakci na pandemii nového typu koronaviru.

V rámci přijatých opatření se odkládá zavedení faceliftované verze druhé generace monopostů, která měla původě dorazit již v nadcházející sezóně 2020/2021. Upravené vozy formule E uvidíme v akci až v sezóně 2021/2022.

Světový koncil motorsportu při FIA zároveň rozhodl o prodloužení homologačních period tak, aby jednotlivé týmy v elektrickém šampionátu během následujících dvou sezón mohly obměnit komponenty pohonné jednotky pouze jedenkrát.

Týmy mají dále možnost představit nový vůz před příští sezónou na dvouletý cyklus, nebo do nové sezóny nastoupit se současným vozem a nový monopost vyvinout až pro sezónu 2021/2022, kdy bude poprvé využit výše zmíněný facelift.

K odsouhlasení popisovaných změn došlo s ohledem na zajištění dlouhodobé finanční stability stájí formule E.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vlevo: Generace 2, vpravo: Generace 2 EVO

„V těchto obtížných časech musíme zvolit flexibilní přístup,“ řekl zakladatel formule E Alejandro Agag pro e-racing365.com

„Nejedná se jen o včasné pozastavení sezóny, ale také o implementaci finančních opatření za účelem omezení nákladů týmů na vývoj.“

Foto: Formule E


 

Další článek: Brown se pustil do Ferrari a Red Bullu. Nakonec podle něj mohou zůstat ve F1 sami

9. srpna | Leonardo da Vinci Jára da Cimrman Antonio Felix da Costa Ten posledně jmenovaný se stal šampiónem formule E.
9. srpna | Mattia Binotto nesouhlasí s Vettelem, že by byla strategie špatná. Podle Binotta ovlivnily Vettelův závod hodiny po startu.
9. srpna | Zajímavé: Racing Point musí před sportovní komisaře. Podle technického delegáta FIA jsou brzdové kanálky stejné jako ty v předešlých závodech a porušují sportovní pravidla.

GP Španělska 2020

Pátek 14. srpna 2020
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 15. srpna 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 16. srpna 2020
Závod 15.10