Formule E míří do Monaka, změna pravidel má znemožnit opakování Valencie

Sezona elektrického seriálu pokračuje tento víkend v ulicích Monaka, kde budou monoposty formule E poprvé ve své historii závodit na kompletním okruhu formule 1. A vedení šampionátu chce zabránit opakování chaosu, který zachvátil konec prvního závodu na trati Ricarda Torma ve Valencii.
Foto: ABB Formula E
Formule E míří do Monaka, změna pravidel má znemožnit opakování Valencie | Foto: ABB Formula E

Pátý výjezd safety caru, odebrání dalších 5 kWh energie z baterií, diskvalifikace pěti jezdců za překročení maximálního množství využitelné energie a celá řada dalších vozů zastavujících na trati. Takový byl konec deštivého sobotního podniku formule E ve Valencii před čtrnácti dny.

Ředitel závodů formule E Scot Elkins na základě rozhodnutí Světové rady motorsportu z června 2019 o úpravě pravidel šampionátu odečítá pilotům 1 kWh energie za každou minutu strávenou za safety carem. Podle článku sportovních pravidel formule 37.9 však „může zvážit zrušení odebírání energie, pokud to považuje za nutné.“

Nehody, safety car, vybité baterky. Bizarní závod formule E vyhrál de Vries

Nehody, safety car, vybité baterky. Bizarní závod formule E vyhrál de Vries

Této možnosti však Elkins ve Španělsku nevyužil.

Na permanentním okruhu Ricarda Torma, kde formule E závodila poprvé, je pro elektrické monoposty nedostatek míst vyžadujících „tvrdé brzdy“ pro dostatečnou rekuperaci. Proto mnoho vozů po posledním restartu a posledním odečtu energie nedojelo do cíle, na což zareagovala FIA vydáním dodatku k regulím šampionátu.

„Poté, čeho jsme byli svědky ve Valencii, FIA a promotér nechtějí opakování takového scénáře,“ stojí v prohlášení Mezinárodní automobilové federace, které má k dispozici motorsport.com.

Kalendář formule E: Kompletní Monako a dva závody v každé další destinaci

Kalendář formule E: Kompletní Monako a dva závody v každé další destinaci

„S přihlédnutím k těmto událostem a ve snaze zabránit podobným chybným propočtům spotřeby energie bylo rozhodnuto, že odečty energie již nebudou uplatňovány po restartech závodů v momentech, kdy zbývá méně než 5 minut do jejich konce.“

Tato úprava pravidel v praxi znamená, že v závodě na 45 minut a 1 kolo, který bude po zajetí safety caru restartován v rozmezí 40. až 45. minuty, už se jezdci nebudou muset obávat odečtu energie z baterií.

Jak se jezdci a týmy Mistrovství světa Formule E vypořádají s kompletní tratí v Monaku včetně stoupání ke kasinu a tunelu, to se dozvíme v sobotu. Přímý přenos sedmého závodu sezony startuje na Eurosportu 2 v 15:30.

První volný trénink živě od 7:50

Druhý volný trénink živě od 10:05

 

Další článek: Zatím nejlepší pátek, říká Vettel

18:07 | Podle dřívějších spekulací ohledně kalendáře 2022 bychom v příštím roce už Imolu v kalendáři vidět neměli. Nicméně starosta tvrdí, že brzy potvrdí smlouvu do roku 2025. Podle italského formulapassion by se mělo jet v termínu GP Francie (že by konec Paul Ricardu?).
17:34 | W Series mění plány. Místo finále v Mexiku budou dva závody v Austinu.
15:03 | První závod v Miami se pojede 8. května 2021. Potvrdili to organizátoři.
22. září | Ferrari potvrdilo, že Charles Leclerc dostane v Soči novou pohonnou jednotku. Čeká ho tak start z konce pole. Kdy novou a vylepšenou pohonnou jednotku nasadí Sainz se rozhodne později.

GP Ruska 2021

Pátek 24. září 2021
1. trénink Bottas
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 25. září 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 26. září 2021
Závod 14.00