Formule E míří do Monaka, změna pravidel má znemožnit opakování Valencie

Sezona elektrického seriálu pokračuje tento víkend v ulicích Monaka, kde budou monoposty formule E poprvé ve své historii závodit na kompletním okruhu formule 1. A vedení šampionátu chce zabránit opakování chaosu, který zachvátil konec prvního závodu na trati Ricarda Torma ve Valencii.
Foto: ABB Formula E
Formule E míří do Monaka, změna pravidel má znemožnit opakování Valencie | Foto: ABB Formula E

Pátý výjezd safety caru, odebrání dalších 5 kWh energie z baterií, diskvalifikace pěti jezdců za překročení maximálního množství využitelné energie a celá řada dalších vozů zastavujících na trati. Takový byl konec deštivého sobotního podniku formule E ve Valencii před čtrnácti dny.

Ředitel závodů formule E Scot Elkins na základě rozhodnutí Světové rady motorsportu z června 2019 o úpravě pravidel šampionátu odečítá pilotům 1 kWh energie za každou minutu strávenou za safety carem. Podle článku sportovních pravidel formule 37.9 však „může zvážit zrušení odebírání energie, pokud to považuje za nutné.“

Nehody, safety car, vybité baterky. Bizarní závod formule E vyhrál de Vries

Nehody, safety car, vybité baterky. Bizarní závod formule E vyhrál de Vries

Této možnosti však Elkins ve Španělsku nevyužil.

Na permanentním okruhu Ricarda Torma, kde formule E závodila poprvé, je pro elektrické monoposty nedostatek míst vyžadujících „tvrdé brzdy“ pro dostatečnou rekuperaci. Proto mnoho vozů po posledním restartu a posledním odečtu energie nedojelo do cíle, na což zareagovala FIA vydáním dodatku k regulím šampionátu.

„Poté, čeho jsme byli svědky ve Valencii, FIA a promotér nechtějí opakování takového scénáře,“ stojí v prohlášení Mezinárodní automobilové federace, které má k dispozici motorsport.com.

Kalendář formule E: Kompletní Monako a dva závody v každé další destinaci

Kalendář formule E: Kompletní Monako a dva závody v každé další destinaci

„S přihlédnutím k těmto událostem a ve snaze zabránit podobným chybným propočtům spotřeby energie bylo rozhodnuto, že odečty energie již nebudou uplatňovány po restartech závodů v momentech, kdy zbývá méně než 5 minut do jejich konce.“

Tato úprava pravidel v praxi znamená, že v závodě na 45 minut a 1 kolo, který bude po zajetí safety caru restartován v rozmezí 40. až 45. minuty, už se jezdci nebudou muset obávat odečtu energie z baterií.

Jak se jezdci a týmy Mistrovství světa Formule E vypořádají s kompletní tratí v Monaku včetně stoupání ke kasinu a tunelu, to se dozvíme v sobotu. Přímý přenos sedmého závodu sezony startuje na Eurosportu 2 v 15:30.

První volný trénink živě od 7:50

Druhý volný trénink živě od 10:05

 

Další článek: Zatím nejlepší pátek, říká Vettel

20:46 | Po Ericssonovi uspěl v Detroitu McLaren. Pato O'Ward vyhrál po startu z 16. místa.
11:27 | Osmihodinovka v Portimau odstartuje v neděli ve 12:00. Přímý přenos vysílá Eurosport 2 od 15:00 do 18:30, závěr závodu poté nabídne Eurosport 1 od 18:30 do 20:30. Komentují Jiří Šlégl a Martin Straka...
23:36 | Marcus Ericsson vyhrál závod IndyCar v Detroitu. Pomohla mu nehoda Grosjeana. Pro Ericssona je to první vítězství od roku 2013 (GP2).
12. června | Jedna z nejhorších věcí, které se mohou v motorsportu stát... zaseknutý plynový pedál. Felix Rosenquist je při vědomí a snad ok. odkaz

GP Francie 2021

Pátek 18. června 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 19. června 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 20. června 2021
Závod 15.00