Formule E jako mistrovství světa? Možná již brzy!

Šampionát formule E rok od roku roste a ke vstupu láká stále více automobilek. Udělení statusu mistrovství světa od FIA by proto bylo dalším logickým krokem ve vývoji série elektrických monopostů.
Formule E jako mistrovství světa? Možná již brzy!

Vedení šampionátu má v úmyslu požádat na začátku příštího roku mezinárodní automobilovou federaci FIA o udělení statusu mistrovství světa již pro sezónu 2019/2020. Formule E má jistě velkou šanci, protože splňuje důležité předpoklady – závody se konají na několika kontinentech a šampionátu se účastní tovární týmy.

Představitelé formule E musí svoji žádost podat také na světovém koncilu motorsportu FIA, který bude mít při rozhodování o udělení statusu mistrovství světa klíčovou roli.

„Je tady touha některých lidí povýšit šampionát na mistrovství světa, na druhou stranu to teď ale pro nás není ta nejdůležitější priorita,“ řekl pro server e-racing365.com šéf formule E Alejandro Agag.

Touha povýšit formuli E na mistrovství světa však bude bezpochyby nadále růst spolu s rostoucím zájmem továrních týmů a globálních sponzorů. Partnerem formule E se nedávno na příklad stal pivovar Heineken.

Podle šéfa týmu NIO Gerryho Hughese je případný přerod formule E na mistrovství světa potřeba důkladně zvážit a prodiskutovat.

„Účastníkům a promotérům série pochopitelně stojí za to, aby byla povýšena na mistrovství světa,“ řekl Hughese.

„Myslím, že by bylo skvělé, aby byl šampionát formule E nově znám jako světový šampionát. Nový status série by ovšem také znamenal vyšší vstupní náklady pro týmy, což by se mělo ještě pečlivě zvážit a prodiskutovat.“

Foto: Formula E

Další článek: Formule v šetření, hloupý důvod. Magnussen a Ocon reagují na diskvalifikaci

10:43 | Incident mezi Gaslym a Pérezem vyšetřován... přestože se fakticky nestal.
12. října | Alfa Romeo by měla brzy potvrdit jezdeckou sestavu pro příští rok. Očekává se, že zůstanou současní jezdci.
12. října | F1 bude od 10:00 na svém YouTube vysílat GP Japonska 2005
11. října | Podle nejnovějších modelů dosáhne v sobotu v Suzuce vítr 100 km/h a spadne 80 až 130 mm srážek.

GP Japonska 2019

Pátek 11. října 2019
1. trénink Bottas (1:28.731)
2. trénink Bottas (1:27.785)
Neděle 13. října 2019
Kvalifikace Vettel (1:27.064)
Závod Bottas