Formule 1 zvažuje návrat aktivního zavěšení kol

Může to znít paradoxně, ale aktivní zavěšení kol by mohlo vést ke snížení nákladů, a proto by se mohlo na monopostech znovu objevit.
Formule 1 zvažuje návrat aktivního zavěšení kol

Aktivní zavěšení kol řízené elektronikou proslavil na začátku 90. let Williams, brzy ale bylo zakázáno. Dnes o něm týmy znovu uvažují, protože panuje přesvědčení, že by bylo levnější než současné komplikované čistě mechanické systémy, uvedl to Autosport.

Používat by se mohlo od roku 2017, ve stejné době by mohly do formule 1 přijít 18palcová kola.

Strategická skupina F1 hledá cesty, jak snižovat náklady prostřednictvím technických regulí, protože rozpočtový strop s největší pravděpodobností nebude.

Dále se proto uvažuje o zjednodušení komponent, jako jsou palivový systém, nárazové struktury, přední křídla, propojené přední a zadní zavěšení a brzdové systémy. K nižším nákladům by také mohlo přispět snížení počtu členů týmů na okruzích.

Další článek: Fotogalerie: Nejhezčí fotky z loňské Grand Prix Číny

14:51 | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).
10. května | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.