Bývalý šéf Mercedesu pro motorsport Norbert Haug je znepokojen s vývojem formule 1 v Německu.
Norbert Haug býval v minulosti velmi výraznou postavou padoku F1. Coby viceprezident Mercedesu pro aktivity v motorsportu hrál významnou roli při spolupráci německé značky s McLarenem a později se také podílel na převzetí týmu Brawn a jeho přeměnu na tovární stáj automobilky.
V době, kdy byl Haug ve formuli 1 nejvíce aktivní, zažívala formule 1 v Německu velký boom – díky úspěchům Michaela Schumachera, ale i zásluhou Mercedesu, který dodával motory McLarenu a byl díky tomu hodně vidět.
V roce 2010 sedm jezdců, dnes jeden
Nyní je však situace rozdílná a Haug se nechal slyšet, že se mu současný vývoj nelíbí.
„Formule 1 se v Německu změnila v tragédii, za kterou se každý nadšenec do motoristického sportu může jen stydět,“ uvedl Haug ve svém sloupku pro německou RND.
„V Německu se konaly dva závody formule 1 ročně, před plnými tribunami a více než 100 000 diváky. Na RTL se dívalo 12 milionů lidí místo dnešních tří milionů,“ připomněl dnes již 70letý Němec.
„Ještě v roce 2010 bylo ve formuli 1 sedm německých jezdců. Dnes máme Nika Hülkenberga, který je však přinejlepším ve druhořadé stáji, a nadějného rezervního pilota Micka Schumachera – ten je alespoň ve správném týmu,“ porovnal Haug.
„Ani nejzarytější odpůrce zelených aut by nemohl vymyslet méně ambiciózní a méně úspěšnou strategii Německa pro formuli 1. To se netýká Mercedesu, který – avšak správně – provozuje svůj tým v Anglii a má dva skvělé anglické jezdce.“