Formule 1 ukázala model vozu pro rok 2021. Vyzkoušela ho v aerodynamickém tunelu

V zákulisí se diskutuje o přesné podobě pravidel pro rok 2021. Technické změny jsou na papíře a viděli jsme několik kreseb. Formule 1 nyní uveřejnila skutečný model vozu.
Formule 1 ukázala model vozu pro rok 2021. Vyzkoušela ho v aerodynamickém tunelu

Veřejnost může poprvé vidět skutečný model auta pro rok 2021. Není to kresba nebo umělecká představa, ale zmenšený model (1:2) pro testování v aerodynamickém tunelu.

Technická skupina formule 1 pracovala na návrhu nového vozu zatím převážně prostřednictvím CFD (Computational Fluid Dynamics), což jsou počítačové simulace proudění kapalin. Podobně začíná testování nových dílů při klasickém vývoji vozu. 

F1 už dříve testovala model loňského vozu a model pro rok 2021 se 13palcovými pneumatikami.

Nyní poprvé proběhl test celé sestavy. Model je vyroben přesně tak, jak vypadá současná vývojová verze vozu pro rok 2021. Není ale konečná. Očekává se, že bočnice nebo zadní křídlo zůstanou, ale například přední křídlo se ještě může proměnit.

Klepněte pro větší obrázek
Foto: F1

Zobrazený model má velikost 50 %, což je je méně (60 %), než používají některé týmy a než je pravidly stanovené maximum. Menší model zvolila F1 z toho důvodu, aby mohla lépe studovat proudění vzduchu za vozem.

Test modelu proběhl v aerodynamickém tunelu Sauberu. Podle F1 budou obecné výsledky sdíleny se všemi týmy. O provoz tunelu se postarala nezávislá poradenská firma, aby bylo zajištěno, že Alfa Romeo nezíská výhodu.

Make F1 Great Again: jak bude vypadat královna motorsportu v roce 2021?

Make F1 Great Again: jak bude vypadat královna motorsportu v roce 2021?

Test v tunelu měl potvrdit závěry ze simulací CFD. Jedním z hlavních cílů změn je, aby vůz neztratil při jízdě za jiným vozem příliš mnoho přítlaku. Dnes je to okolo 50 %, nově to má být 5 až 10 %. Podle Tombazise nepřinesly výsledky žádná velká překvapení. Vše je takové, jaké má být.

Podle Symondse jsou výsledky „ve skutečnosti nad rámec toho, co jsem si myslel, že bychom mohli dosáhnout, když jsme zahájili projekt. S konfiguracemi, které máme nyní, jsou výsledky výjimečné.“

Klepněte pro větší obrázek
Foto: F1
Další článek: Vliv pneumatik se přeceňuje. Kdyby Pirelli nebylo, museli bychom si ho vymyslet, zní z McLarenu

8:55 | Haas bude po ukončení spolupráce s Rich Energy jezdit do konce roku se stejným zbarvením auta... jen nálepky Rich Energy zmizí.
13. září | Correa zůstává v umělém spánku
13. září | Během prvních dvou dní testů 18palcových pneumatik odjel Sergej Sirotkin v Renaultu 213 kol.
13. září | Tatiana Calderón se zúčastní jednoho dne testů W Series ve Španělsku. O sedačku bojovat nebude, jen se podělí o zkušenosti.

GP Singapuru 2019

Pátek 20. září 2019
1. trénink 10.30–12.00
2. trénink 14.30–16.00
Sobota 21. září 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. září 2019
Závod 14.10