Formule 1 tehdy a dnes - jeden sport, dva rozdílné světy

Sebastian-Vettel  |  01. 05. 2011 10:10

včera zemřel nováček z rakouska Ratzenberger a dnes v neděli 1.5. Senna
moc nám tu chybíš Senno s Ratzenbergerem
nikdy na vás nezapomeneme

ohinek  |  01. 05. 2011 11:02

v černém kvůli tomu chodit nebudu sorry. kdyby se příští den senna nezabil, pochybuju že by někdo z nás, kdo to neviděl na vlastní oči, věděl kdo to ratzenberger byl. těm kteří si ho pamatují by to bylo taky celkem jedno

oskiii  |  30. 04. 2011 21:19

Schumi byl na špici nějakou dobu sám,ale sám se na ni dokázal propracovat...Když přišel do Ferrari,tak dostal velmi špatné auto.To byl pro něj a tým velký handicap...konkurence na tom byla mnohem lépe.Jenže zatímco se Schumacher na Ferrari zlepšoval a zrychloval,konkurence stagnovala.Když v roce 2002 vyhrál s naprostým přehledem 5 titul,tak se začaly měnit pravidla na sezonu 2003.Tak aby Schumacherovu dominanci alespoň utlumili a šanci dostala konkurence.A skoro jim to vyšlo.Schumi získal titul těšně před Raikkonenem.Možná se ještě na netu dají vyhrabat články z kraje roku 2004,kdy Williams a McLaren vyhlašovali jasný boj o titul....a jak pak to dopadlo?....Schumi měl těžkou úlohu-vymýšlet stále nové oslavné výskoky...

Spousta lidí se ohání tím,že Schumacher vyhrával díky nejlepšího auta.Dovolím si tvrdit,že tomu tak vždycky nebylo.Nicméně....proč se kritici Schumachera nepodívají na věc i z druhé strany.Nikdo konkurenci nebránil,aby postavila lepší auto a Schumiho porazila.
Přijde mi,že za éry trojice Brawn-Todt-Schumacher se šlo jasně pro titul.Ten tým byl skvělý.Bezchybný,po strategické stránce vynikající.Podobně jako jejich vůz a pilot.Když někde ztráceli,tak se snažili ztrátu dohnat.Přijde mi,že po odchodu této trojice ztratilo Ferrari jiskru.Kimi s Felipem pak ještě dokázali nějakou dobu trápit konkurenci,ale od té změny pravidel v roce 2009 to už není ono.Alonso skoro při každém tvrdším souboji mává pěstí,pak žehrá nad pneumatikama,které mají všichni stejné,že se nedá s nimi závodit.

Jinak co se Schumachera týče....fandím mu od roku 93.Nikdy jsem to nezměnil a ani měnit nebudu.Na závody v Barceloně 94 nebo Belgii 95 atd...se prostě nedá zapomenout.Dá se říct,že je to pro mě vzor co se pracovitosti a zarputilosti týče.Je mi jasné,že teď někteří budou reagovat,že to je podvodník a mistr prasáren......Prosím,taky názor.Neměli by ovšem plést F1 s nedělní výjížďkou starých gentlemanů.Pokud chci být nejlepší,tak občas prostě musím jít přes "mrtvoly".Dneska člověk s férovostí moc daleko nedojde.
Můj názor.

ohinek  |  30. 04. 2011 23:15

kdyxž schumi vyhrával s nej autem, tak ukázal jak to dělá nejlepší jezdec, tj. 10 nebo dvanáct vyhraných závodů, ne jak vettel. jinak když se FIA snažila poškodit ferrari a darovat titul někomu jinému, což se jim dvakrát povedlo, vznikla podle mě dost zajímavá situace. renault tehdy neměl konkurenci kvůli nějakým hmotovým tlumičům, avšak sotva se začalo proslýchat že schumi odejde, ve FIA to zakázali. a schumi byl zase na vítězné vlně. když měl odejít, chtěli to hlavouni z FIA zase celé otočit, udělat pro schumachera rozloučení, nehledě na to že v té sezóně byl lepší jak alonso. to jak vyhrál v číně 2006 nezapomenu

yan F1  |  02. 05. 2011 13:33

Ty moc čteš, ale málo přemýšlíš.

Landa_a_Matásek  |  01. 05. 2011 19:29

Veľmi pekné

yan F1  |  02. 05. 2011 13:31

Míšovi nástupci měli mnohem horší pozici - omezené testování. Míša a Ferrari měli k dispozici neomezené testování na vlastní trati. Samozřejmě, že to auto bylo výborně postavené (plečku by pořádně nevyladili nikdy), ale nemuselo být nutně konstrukčně nejlepší, stačilo, že bylo nejlépe vyladěné. Dnes je v Mercedesu složení vpodstatě stejné a výsledky nejsou - věřím tomu, že kdyby Míša denně najezdil 1000 km, tak je Mercedes tam, kde bylo před 7 lety Ferrari. Omezené testování pomáhá tomu, kdo trefí auto napoprvé, nejlépe navržený vůz (zdravím Adriane) má na začátku sezóny takovou výhodu, že je dnes paradoxně asi mnohem dražší, dohánět vývoj během sezóny (bez možnosti testování).

ohinek  |  30. 04. 2011 18:07

nevíte kde se bude v istanbulu používat DRS?

vanoverlord  |  30. 04. 2011 13:39

Krátke zprávy: "Přední křído má z 60 nebo 70 % vliv na celkovou aerodynamiku auta. A samotná aerodynamika 90% podíl na výkon celého auta...!"

Čo je to zasa za nezmysel. Ak sa aerodynamika má podieľať na celkovom výkone monopostu 90%, tak.... ja upletiem autu sveter.
Nemá tam byť namiesto výkonu prítlak? Tak by to nejaký zmysel dávalo...

ohinek  |  30. 04. 2011 16:42

se to asi myslí relativně, vzhledem k tomu že motory a další technilu mají všichni defacto stejně výkonnou

ohinek  |  30. 04. 2011 16:42
X.Ultra.Group  |  30. 04. 2011 10:41

Sleduji f1 od dob Nikiho Laudy Když jewzdil za Ferrari do dnes.

EMERSONV1  |  30. 04. 2011 10:46

a tím si řekl co?

radar777  |  30. 04. 2011 12:44

přesně ta! co jako tím básník chtěl říct??

Argumentacne_na_vyssi_urovni  |  30. 04. 2011 14:14

Začal jsem sledovat F1, když za Ferrari jezdili Alesi s Bergerem. Na rakouské stanici ORF1!


1 2 3 4 5 ... 9