Na nedávném jednání Komise F1 se řešil i konec aerodynamických tunelů. V dohledné době však toto opatření není na stole.
Na nedávném jednání Komise F1 se podle webu RaceFans dostalo na stůl i téma aerodynamických tunelů. Jedná se o klíčový nástroj pro vývoj vozů formule 1.
Možná si vzpomenete, že v roce 2010 chtěl Virgin stavět vozy bez využití aerodynamického tunelu, ale nefungovalo to.
Aerodynamické tunely stojí obrovské peníze – podle odhadů potřebují denně asi 10 tisíc Kilowatthodin elektrické energie. Nejde jen o „foukání“, ale také o udržení stálé teploty, pásy, které roztáčí pneumatiky apod. Kromě velkých provozních nákladů jde také o vysoké náklady na nejrůznější neustále upgrady tunelů. McLaren má nyní utratit asi 20 milionů dolarů. Návíc se jedná o značně neefektivní nástroj. Většinu směny stráví technici úpravou modelu a jeho nastavením.
Někteří inženýři by možná řekli, že od příštího roku už nebudou tunely potřeba, protože nová aerodynamická pravidla jsou velmi omezující. Realita je ale jiná a například počítačové simulace stále nedokáží tunely zcela nahradit.
Formule 1 se chce jejich konec zabývat až v nových technických pravidlech od roku 2026. Ke zrušení aerodynamických tunelů by pak mohlo dojít od roku 2030.