Světová finanční krize pomalu odeznívá a pro formuli 1 nastal čas začít vábit zpět automobilky, protože potřebuje jejich peníze. Podle šéfa McLarenu Martina Whitmarshe se během pěti let alespoň dvě vrátí.
"Renault je tu z poloviny, máme Mercedes a Ferrari, ale potřebujeme vytvořit pravidla a takové prostředí, které přesvědčí automobilky, jako jsou Honda, Toyota a BMW, že bylo chybou odejít," uvedl šéf McLarenu pro oficiální stránky formule 1. "A věřím, že je časem získáme zpět, a pravděpodobně budeme moci přidat Volkswagen/Audi, Hyundai nebo někoho takového. Musíme vytvořit prostředí, které je přitáhne."
Návratu automobilek do formule 1 nahrává podle Whitmarshe nejen zlepšující se ekonomická situace, ale také skutečnost, že je nyní královna motorsportu atraktivnější z hlediska dění na trati a v neposlední řadě také příchodem šestiválcových přeplňovaných motorů, které budou mít větší návaznost na automobilový průmysl.
Formule 1 a automobilky k sobě podle Whitmarshe přirozeně patří. "Ano, to si myslím. Když se podíváte na šedesátiletou historii formule 1, automobilový průmysl pořád přicházel a odcházel. Honda přišla a odešla třikrát, BMW tu také párkrát bylo. Takže v jistých chvílích si všichni myslí, že je formule 1 dokonalou platformou pro propagaci značky a její odlišení."
"Je fakt, že automobilový průmysl prožívá nejhorší recesi ve své historii a pomalu z ní vychází. Teď musíme zajistit, abychom měli takové vedení a stabilitu, že přesvědčíme představenstva velkých společností, že jsou to správné podmínky pro návrat. Jsem si jistý, že v příštích pěti letech se dvě nebo více z nich vrátí zpět."
Whitmarsh ovšem uznává, že se takové cykly budou v budoucnu opakovat, proto je lepší, aby se automobilky neúčastnily jako výhradní vlastníci týmů. "Je třeba akceptovat, že hlavním byznysem automobilky není formule 1, proto také musíme akceptovat, že nastanou období, kdy budou kvůli marketingovým rozpočtům odcházet. Takže budou přicházet a odcházet a my bychom je za to neměli kritizovat," uvedl.
"Ale měli bychom udělat formuli 1 dostatečně atraktivní. Pak by myslím bylo možné, aby tu byly čtyři nebo pět automobilek. Pokud tyto automobilky zvolí úplné vlastnictví týmů, tak v důsledku toho to bude nestabilní, protože když odejdou, zanechají za sebou nepořádek. Stalo se to s Hondou, Toyotou a BMW, které byly vlastníky, a tento sport to pak těžko zvládal."
"Když se vrátí jako techničtí partneři, tak je to mnohem snadněji zvládnutelná situace. Ideální model tedy je, že budeme atraktivní, relevantní, silní a vhodní pro účast automobilek, protože přirozeně tíhneme k automobilovému průmyslu."