Formule 1 podle Steinera potřebuje další tým Minardi

Šéf týmu Haas Günther Steiner se domnívá, že formule 1 potřebuje více týmů jako bylo v minulosti Minardi. Mladí jezdci totiž podle něj v současné chvíli nemají příliš možností, jak do formule 1 vstoupit.
Formule 1 podle Steinera potřebuje další tým Minardi

Minardi ve formuli 1 závodilo od roku 1985 až do sezóny 2005, než jej odkoupil Red Bull a udělal z něj svůj juniorský tým Toro Rosso.

Tým z Faenzy byl známý tím, že dával šanci vstoupit do F1 mladým nadějným pilotům. Za tento italský tým ve formuli 1 absolvovali své první starty například Fernando Alonso, Giancarlo Fisichella, Jarno Trulli nebo Mark Webber.

V posledních letech ke vstupu svých mladých pilotů do formule 1 přední týmy využívaly týmů HRT, Caterham a Manor. V barvách HRT dostal svou první možnost ve formuli 1 Daniel Ricciardo, kterému v roce 2011 Red Bull zaplatil sedačku na polovinu sezóny, kdy nahradil Narajna Kartykejana. Přes Manor se do F1 pak dostali junioři Mercedesu Pascal Wehrlein a Esteban Ocon. S odchodem těchto týmů ve F1 chybí podobný tým jako Minardi.

Své mladé piloty by do F1 rádo prosadilo také Ferrari, které v současné chvíli jedná se Sauber, který by coby juniorský tým stáje z Maranella mohl do F1 otevřít cestu Charlesi Leclercovi či Antoniu Giovinazzimu.

Vasseur připustil, že Sauber může angažovat Leclerca

Vasseur připustil, že Sauber může angažovat Leclerca

„Problém pro mladé jezdce je ten, že musí být ve správnou chvíli na správném místě,“ říká Steiner. „Nic víc pro to nemůžete dělat, v tuto chvíli si dokonce sedačku nemůžete ani koupit.“

„Když tu bylo Minardi, tak bylo Minardi možná šťastné, že je poslední, bylo jejich posláním přivést jezdce. Možná nebyli šťastní, že jsou poslední, ale mohli s tím žít, protože to byl jejich obchodní model - rozvíjet piloty, to je dobrý obchodní model.“

„Je to jako když (Daniel) Ricciardo jezdil v HRT (v roce 2011), věděli jste, že nic nedokáže, ale dalo mu to zkušenost, a to už tu není. Je možná dobře, že nemáme tyto týmy (jezdící vzadu), ale možná je to špatně...“

Přední týmy podle Steinera nechtějí dávat šanci mladým jezdcům bez předchozích zkušeností s formulí 1 zejména kvůli velkému riziku. Krok mezi formulí 2 a novými vozy formule 1 je podle něj příliš velký.

„Myslím, že jsou to oba (Leclerc a Giovinazzi) dobří kluci s velkým potenciálem,“ říká Steiner.

„F2 a F1, to je úplně něco jiného, je to velký rozdíl. Potřebujete trochu učení. Byl by velký risk posadit Charlese nebo Antonia přímo do Ferrari. Může to jít dobře, ale je tu větší šance, že to bude špatné, protože jsou vysoká očekávání, a uděláte jakoukoliv drobnou chybu.“

„Sport je velmi komplexní. Když jste mladý, tak uděláte chyby, protože nemáte zkušenosti. Zkušenosti si nekoupíte, potřebujete na to čas.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (25) Další článek: Räikkönen: Rychlost stále mám
21. září | Hankook potvrdil, že se účastní výběrového řízení FIA na dodávání pneumatik pro F1.
20. září | Leclerc odjel na okruhu Paula Ricarda s aktuálním vozem Ferrari v rámci testů pro Pirelli 120 kol. Testoval i Bottas s Mercedesem (102 kol).
20. září | Buemi se do F1 nevrátí, zůstává ve formuli E a bude jezdit za Nissan.
19. září | Force India nasadí v Rusku do prvního tréninku Latifiho.