Formule 1 podle Brawna a Wolffa nepotřebuje návrat k osmiválcovým motorům

Formule 1 může mít v budoucnu motory, které nadchnou fanoušky, aniž by se musela vracet k zavedení osmiválcových motorů, myslí si muži, kteří se velkou měrou podílejí na její budoucnosti.
Formule 1 podle Brawna a Wolffa nepotřebuje návrat k osmiválcovým motorům

Zatímco zástupci výrobců motorů pokračují v jednáních o nových pravidlech ohledně pohonných jednotek od sezóny 2021, kde se zatím jako nejpravděpodobnější jeví využívání hybridních šestiválcových motorů, tak velká spousta fanoušků by ocenila návrat k osmiválcovým nebo desetiválcovým motorům.

Šéf Mercedesu ve formuli 1 Toto Wolff a sportovní ředitel F1 Ross Brawn jsou nicméně přesvědčeni, že vylepšení současných motorů může uspokojit jak výrobce, tak fanoušky.

„Pevně věřím, že F1 reprezentuje vysokou technologii, inovaci a výkonnost. Pokud se pokusíte vrátit v čase do slavných 80. a 90. let jen proto, že se vám to tolik líbilo, je to špatná strategie,“ říká Wolff. „Ta jednání, která probíhají, jsou zatím opravdu dobrá, jelikož vidíme to, co chceme ze současných pravidel ponechat.“

Aston Martin a Cosworth se účastní diskuse o nových motorech

Aston Martin a Cosworth se účastní diskuse o nových motorech

„Existují různé podmínky, které musí nový motor splňovat: Náklady na jeho vývoj musí být pod kontrolou, motor musí být vysoce moderní, musí být hybridní, poměr výkonu k hmotnosti musí být lepší než je teď, a také se musíme zaměřit na kvalitu zvuku.“

„Zkoumáme různé možnosti, jak toho můžeme dosáhnout a jelikož zatím všichni jdeme stejným směrem, tak věřím, že do konce roku budeme moci říct, že tohle je to, co chceme mít v roce 2021.“

Brawn v současné chvíli intenzivně pracuje na vytvoření vize budoucí formule 1, která bude atraktivnější pro diváky. Brit věří, že touha fanoušků po návratu motorů V8 musí být vzata do úvahy.

„Máme spoustu fanoušků, kteří říkají 'chceme se vrátit k původním motorům', pak ale musíte položit další otázku: proč tomu tak je?“ ptá se Brawn.

„Je to kvůli zvuku a otáčkám, které vytvářejí větší emoce. Můžeme tedy vytvořit hybridní motor, který má ten zvuk, otáčky a bude přitažlivý? Myslím, že automobilky závodící ve formuli 1 vědí, že tohle je klíčový prvek.“

Foto: Getty Images / Paul Gilham

Diskuze (23) Další článek: Haase znepokojuje náskok tří nejlepších týmů
21. září | Hankook potvrdil, že se účastní výběrového řízení FIA na dodávání pneumatik pro F1.
20. září | Leclerc odjel na okruhu Paula Ricarda s aktuálním vozem Ferrari v rámci testů pro Pirelli 120 kol. Testoval i Bottas s Mercedesem (102 kol).
20. září | Buemi se do F1 nevrátí, zůstává ve formuli E a bude jezdit za Nissan.
19. září | Force India nasadí v Rusku do prvního tréninku Latifiho.