Formule 1 podle Brawna a Wolffa nepotřebuje návrat k osmiválcovým motorům

Formule 1 může mít v budoucnu motory, které nadchnou fanoušky, aniž by se musela vracet k zavedení osmiválcových motorů, myslí si muži, kteří se velkou měrou podílejí na její budoucnosti.
Formule 1 podle Brawna a Wolffa nepotřebuje návrat k osmiválcovým motorům

Zatímco zástupci výrobců motorů pokračují v jednáních o nových pravidlech ohledně pohonných jednotek od sezóny 2021, kde se zatím jako nejpravděpodobnější jeví využívání hybridních šestiválcových motorů, tak velká spousta fanoušků by ocenila návrat k osmiválcovým nebo desetiválcovým motorům.

Šéf Mercedesu ve formuli 1 Toto Wolff a sportovní ředitel F1 Ross Brawn jsou nicméně přesvědčeni, že vylepšení současných motorů může uspokojit jak výrobce, tak fanoušky.

„Pevně věřím, že F1 reprezentuje vysokou technologii, inovaci a výkonnost. Pokud se pokusíte vrátit v čase do slavných 80. a 90. let jen proto, že se vám to tolik líbilo, je to špatná strategie,“ říká Wolff. „Ta jednání, která probíhají, jsou zatím opravdu dobrá, jelikož vidíme to, co chceme ze současných pravidel ponechat.“

Aston Martin a Cosworth se účastní diskuse o nových motorech

Aston Martin a Cosworth se účastní diskuse o nových motorech

„Existují různé podmínky, které musí nový motor splňovat: Náklady na jeho vývoj musí být pod kontrolou, motor musí být vysoce moderní, musí být hybridní, poměr výkonu k hmotnosti musí být lepší než je teď, a také se musíme zaměřit na kvalitu zvuku.“

„Zkoumáme různé možnosti, jak toho můžeme dosáhnout a jelikož zatím všichni jdeme stejným směrem, tak věřím, že do konce roku budeme moci říct, že tohle je to, co chceme mít v roce 2021.“

Brawn v současné chvíli intenzivně pracuje na vytvoření vize budoucí formule 1, která bude atraktivnější pro diváky. Brit věří, že touha fanoušků po návratu motorů V8 musí být vzata do úvahy.

„Máme spoustu fanoušků, kteří říkají 'chceme se vrátit k původním motorům', pak ale musíte položit další otázku: proč tomu tak je?“ ptá se Brawn.

„Je to kvůli zvuku a otáčkám, které vytvářejí větší emoce. Můžeme tedy vytvořit hybridní motor, který má ten zvuk, otáčky a bude přitažlivý? Myslím, že automobilky závodící ve formuli 1 vědí, že tohle je klíčový prvek.“

Foto: Getty Images / Paul Gilham

Diskuze (23) Další článek: Haase znepokojuje náskok tří nejlepších týmů
20. dubna | Kvjat odjel 118 kol ve Fioranu v rámci testů pro Pirelli. Giovinazzi včera 124 kol. Testovalo se na mokré trati.
20. dubna | Kvjat ve Fioranu jezdí s Ferrari. Testuje pro Pirelli.
20. dubna | Williams Grand Prix Holdings klesly celkové tržby ze 167,4 mil. na 166,2 milionů a zisk z 15,5 na 10,8 milionů liber.
20. dubna | Tým Williams vloni vydělal 125,6 milionů liber (předloni to bylo 116,7 milionů). Za nárůstem jsou zřejmě peníze od… odkaz
20. dubna | Pro GP Francie nominovalo Pirelli ultraměkkou, superměkkou a měkkou směs.

GP Ázerbájdžánu 2018

Pátek 27. dubna 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 28. dubna 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. dubna 2018
Závod 14.10