Formule 1 podle Brawna a Wolffa nepotřebuje návrat k osmiválcovým motorům

Formule 1 může mít v budoucnu motory, které nadchnou fanoušky, aniž by se musela vracet k zavedení osmiválcových motorů, myslí si muži, kteří se velkou měrou podílejí na její budoucnosti.
Formule 1 podle Brawna a Wolffa nepotřebuje návrat k osmiválcovým motorům

Zatímco zástupci výrobců motorů pokračují v jednáních o nových pravidlech ohledně pohonných jednotek od sezóny 2021, kde se zatím jako nejpravděpodobnější jeví využívání hybridních šestiválcových motorů, tak velká spousta fanoušků by ocenila návrat k osmiválcovým nebo desetiválcovým motorům.

Šéf Mercedesu ve formuli 1 Toto Wolff a sportovní ředitel F1 Ross Brawn jsou nicméně přesvědčeni, že vylepšení současných motorů může uspokojit jak výrobce, tak fanoušky.

„Pevně věřím, že F1 reprezentuje vysokou technologii, inovaci a výkonnost. Pokud se pokusíte vrátit v čase do slavných 80. a 90. let jen proto, že se vám to tolik líbilo, je to špatná strategie,“ říká Wolff. „Ta jednání, která probíhají, jsou zatím opravdu dobrá, jelikož vidíme to, co chceme ze současných pravidel ponechat.“

Aston Martin a Cosworth se účastní diskuse o nových motorech

Aston Martin a Cosworth se účastní diskuse o nových motorech

„Existují různé podmínky, které musí nový motor splňovat: Náklady na jeho vývoj musí být pod kontrolou, motor musí být vysoce moderní, musí být hybridní, poměr výkonu k hmotnosti musí být lepší než je teď, a také se musíme zaměřit na kvalitu zvuku.“

„Zkoumáme různé možnosti, jak toho můžeme dosáhnout a jelikož zatím všichni jdeme stejným směrem, tak věřím, že do konce roku budeme moci říct, že tohle je to, co chceme mít v roce 2021.“

Brawn v současné chvíli intenzivně pracuje na vytvoření vize budoucí formule 1, která bude atraktivnější pro diváky. Brit věří, že touha fanoušků po návratu motorů V8 musí být vzata do úvahy.

„Máme spoustu fanoušků, kteří říkají 'chceme se vrátit k původním motorům', pak ale musíte položit další otázku: proč tomu tak je?“ ptá se Brawn.

„Je to kvůli zvuku a otáčkám, které vytvářejí větší emoce. Můžeme tedy vytvořit hybridní motor, který má ten zvuk, otáčky a bude přitažlivý? Myslím, že automobilky závodící ve formuli 1 vědí, že tohle je klíčový prvek.“

Foto: Getty Images / Paul Gilham

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
20. září | Juan Pablo Montoya dnes slaví 42. narozeniny.
18. září | Start GP Singapuru kamerami FOM: odkaz
18. září | Jack Aitken z GP3 bude tento týden v Jerezu testovat Renault z roku 2012 (respektive Lotus)
18. září | Wolff nechce udělat z Hamiltona jedničku, aby nedemotivoval Bottase...
18. září | Včera na F1sport.cz nejvyšší návštěvnost v letošním roce... grazie ragazzi!

Nejčtenější články

V Singapuru vyhrál Hamilton, jezdci Ferrari spolu kolidovali na startu

V Singapuru vyhrál Hamilton, jezdci …

Lewis Hamilton si připsal sedmé letošní vítězství ve formuli 1, když zvítězil ve Velké ceně Singapuru. Stupně vítězů doplnil Daniel Ricciardo z Red Bullu a druhý pilot Mercedesu Valtteri Bottas. Závod poznamenala kolize pilotů Ferrari a Maxe Verstappena na startu.

17.  9.  2017 | | 1152 N/A
Ferrari v singapurské záři vstalo z popela: Vettel má pole position!

Ferrari v singapurské záři vstalo z …

Sebastian Vettel bude v Singapuru usilovat o návrat do čela šampionátu po startu z prvního místa. V první řadě vedle něj bude stát Max Verstappen. Hamilton skončil až pátý.

16.  9.  2017 | | 397 N/A
Druhý trénink ovládl v nočním Singapuru Red Bull

Druhý trénink ovládl v nočním Singap…

Také ve druhém pátečním tréninku zajel nejrychlejší čas Daniel Ricciardo. Na druhém místě skončil Verstappen.

15.  9.  2017 | | 87 N/A
Nevím, co se stalo, říká Vettel o nehodě na startu

Nevím, co se stalo, říká Vettel o ne…

Pro oba piloty Ferrari skončila Velká cena Singapuru už v prvním kole.

17.  9.  2017 | | 118 N/A
V prvním tréninku byl v Singapuru nejrychlejší Ricciardo před Vettelem

V prvním tréninku byl v Singapuru ne…

Daniel Ricciardo zajel nejrychlejší čas v prvním tréninku v Singapuru. Oba jezdce Red Bullu rozdělil druhý Vettel.

15.  9.  2017 | | 31 N/A