Budou moci jezdci používat DRS pouze v závodě? Formule 1 to má údajně zvažovat.
Podle Auto Motor und Sport formule 1 zvažuje zákaz používání DRS v kvalifikacích. Systém byl zaveden ve formuli 1 v roce 2011 a jeho cílem je usnadnit předjíždění. V kvalifikaci tak v podstatě nikdy neměl smysl. Je sice pravdou, že bez aktivace DRS bychom viděli v kvalifikacích pomalejší časy, ale reálně by fanoušek na okruhu nebo u televize rozdíl nepoznal.
AMuS ale neuvádí další podrobnosti. Nevíme, od kdy by případně mohl návrh platit, pokud by měl být schvalován. V závislosti na tom bude potřeba také určitý počet hlasů od samotných týmů.
V současné době by zákaz DRS nejvíce postihl Red Bull. V kvalifikacích nejsou rudí býci tak dominantní jako v závodě. Nemůže za to slabina RB19 ale spíše fakt, že při jízdě na jedno kolo přilnavost od nových pneumatik minimalizuje slabé stránky konkurenčních vozů.
Druhým důvodem je, že Red Bull má velmi silné DRS. Proto je někdy i v kvalifikacích rozdíl větší – Red Bull ze silného DRS těží zejména tam, kde je více DRS zón, nebo jsou DRS zóny dlouhé.
Dobře to bylo vidět ve Spa. V zásadě platí, že čím větší je zadní křídlo, tím výraznější je efekt DRS. Největšího rozdílu dosáhl ve Spa George Russell, který byl s otevřeným DRS o více než 24 km/h rychlejší. Jezdil ale s velkým křídlem, takže jeho maximální rychlosti s DRS i bez DRS nebyly ve srovnání s Red Bullem zrovna dobré. S otevřeným DRS dosáhl rychlosti jen 327,5 km/h, zatímco Red Bull téměř 341 km/h! Nejblíže bylo Ferrari, které s otevřeným DRS dosáhlo rychlosti 337,3 km/h a rozdíl oproti zavřenému DRS byl 19 km/h, zatímco u Red Bullu to bylo 20,3 km/h.