Formule 1 není udržitelný obchodní model, říká Symonds

Technický šéf Williamsu Pat Symonds si myslí, že formule 1 nyní neposkytuje udržitelný obchodní model.
Formule 1 není udržitelný obchodní model, říká Symonds

Marussia jsou v insolvenci. Větší či menší problémy ale mají také ostatní týmy. Symonds na Autosport Show kritizoval současnou situaci, ale také chválil vlastní tým.

„Není to udržitelný obchodní model, pokud tomu chcete říkat binec, je to binec,“ řekl Symonds.

„Je tu odpor proti tomu sednout si a vyřešit to, potíž je, že se toho děje tolik, co není průhledné, což by mělo být a ti, kteří tvrdě pracují na tom, aby ochránili svou pozici, přesně tohle dělají.“

„Samozřejmě, je to jejich práce, těžko přijde Ferrari a řekne ‘pánové, máme příliš mnoho peněz, nějaké vám dáme’. To je nereálné.“

„Co skutečně musíme udělat, je začít znovu, jenže to se nezmění do té doby, než vyprší současný komerční kontrakt. Nepochopte mě špatně, každý by si to své měl zasloužit, jde jen o to, že je to všechno teď příliš nevyvážené směrem ke špičce. Ve formuli 1 se říká, že na špičce je to těžké, ale na dně je to ještě těžší.“

„Máme v rukou byznys a bohužel, jak je vidět, je jen sotva udržitelný a je tragédie, že dva (týmy) už zmizely a další tři se trápí.“

Massa: Williams je fantastický v technice, organizace trochu vázne  

Massa: Williams je fantastický v technice, organizace trochu vázne  

Posun vpřed bude těžký

„Nastavili jsme laťku hodně vysoko,“ řekl Symonds. Podle něj bude těžké se letos posunout vpřed a to mimo jiné opět kvůli penězům. 

„Nejsme tým, který má nějaké finanční potíže. Na druhou stranu nemáme rozpočty některých našich konkurentů. Jedna z věcí, ze které jsem měl radost, byla, že jsme porazili Ferrari. Není to proto, že jsem soutěživý člověk, ale protože jsme je porazili i s polovinou jejich rozpočtu.“

Není to jen o motoru

Symonds si nemyslí, že by se chlubil cizím peřím. Williams sice používal a používá motor Mercedes, ale jen o tom to podle Symondse není. „Nebylo to jen o agregátu. V roce 2013 jsme měli stejný motor jako kluci, kteří vyhráli šampionát a přitom jsme skončili devátí.“

„(V roce 2014) přišlo mnoho nových věcí. Nová pohonná jednotka byla zřejmě nejvýznamnější, ale byly zde i jiné věci – brzdy brake-by-wire a nová aerodynamika, která hrála větší roli, než si spousta lidí uvědomuje.“

„Myslím, že v těchto oblastech jsme se dostali na vrchol. Náš systém brake-by-wire byl naprosto bezproblémový. Naši jezdci ani nevěděli, že tam je,“ dodal Symonds.

Další článek: Porsche jednoznačně vylučuje vstup do formule 1

28. března | F1 na svém FB a Youtube od 16:00 pustí záznam GP Bahrajnu 2014.
26. března | Masakr slavných závodů. Monako nebude, Le Mans v září a jako poslední byl přeložen závod Indy 500 na 23. srpna.
26. března | McLaren potvrdil, že všichni zaměstnanci, kteří byli v Melbourne v karanténě, se vrátili domů.
23. března | Junior Red Bullu Sergio Sette Camara míří do japonské super formule. U týmu B-MAX Racing with Motopark nahradil Pietra Fittipaldiho. Sezóna by měla začít 17. května.