Formule 1 musí zůstat relevantní pro automobilky, uvědomuje si Brawn | Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Formule 1 musí zůstat relevantní pro automobilky, uvědomuje si Brawn

Sportovní ředitel formule 1 Ross Brawn doufá, že chystaná nová pravidla upravující parametry pohonných jednotek do roku 2026 přilákají nové automobilky ke vstupu do „královny motorsportu“. Brawn by zároveň ocenil angažovanost výrobců automobilů na tvorbě nových regulí.

Ve své dlouhé profesní kariéře ve formuli 1 Ross Brawn mimo jiné působil jako technický ředitel u posledního čistě továrního týmu Hondy. Proto ho nyní nepříjemně překvapila zpráva o odchodu Hondy ze šampionátu po skončení příští sezony.

„Je nešťastné, že Honda po roce 2021 opustí formuli 1. Během mojí kariéry to bude už počtvrté, co zažiji jejich odchod,“ rozpovídal se Brawn pro web racefans.net.

I když je plánovaný konec japonské značky pro formuli 1 neradostnou zprávou, Brawn zůstává optimistou a věří, že díky novým pravidlům Honda v budoucnosti ucítí příležitost k návratu.

„Co se týče vývoje situace v budoucnu, jsem optimistický. Znovu je můžeme přilákat. Honda byla a stále zůstává důležitým a vždy vítaným členem komunity formule 1, to bude vždy platit.“

Nejenom Honda, ale všechny světové automobilky v současnosti čelí obrovským výzvám. Automobilový průmysl prochází masivní transformací a politické špičky vytvářejí tlak na zavádění a vývoj alternativních typů pohonu. Na tento trend musí reagovat i vedení formule 1 při tvorbě nových technických pravidel, pakliže má „královna motorsportu“ zůstat zajímavou adresou pro široké spektrum výrobců.

„Všechny automobilové společnosti čelí masivním výzvám a na to musí formule 1 odpovědět. Je nutné, aby formule 1 zůstala relevantní a aby se stala ještě relevantnější pro partnery z oblasti automobilového průmyslu, kteří by se skrze formuli 1 mohli soustředit na dosažení svých cílů mimo oblast motorsportu,“ uvědomuje si Brawn.

Nové pohonné jednotky musí být pro výrobce automobilů v kontextu doby a technologických požadavků natolik zajímavé, aby manažery velkých firem přesvědčily k investicím v řádu desítek milionů eur do vývoje. Nové technické regule by měly nahradit současné hybridní šestiválce v roce 2026, podle Brawna by k tomu ale mohlo dojít i dříve.

„Doufám, že nové pohonné jednotky, které nebudou představeny později než v roce 2026, povzbudí Hondu k návratu. Budeme také motivovat automobilky k tomu, aby se staly součástí pracovních skupin v rámci FIA, kde by se mělo spolupracovat na nejlepším možném návrhu motorů pro budoucnost,“ nastínil Ross Brawn plánovanou spolupráci mezi automobilkami a Mezinárodní automobilovou federací FIA.

Doporučujeme

Články odjinud