Formule 1 musí začít těžit ze sociálních sítí, tvrdí Adam Parr

Formule 1 se málo prezentuje na internetu a v sociálních sítích a měla by v této oblasti upravit svou marketingovou strategii. Myslí si to výkonný ředitel Williamsu Adam Parr.
Formule 1 musí začít těžit ze sociálních sítí, tvrdí Adam Parr

Týmy potřebují být co nejvíce vidět, neboť spolu s nimi jsou vidět sponzorská loga a sponzoři jsou pak ochotni více přispívat do rozpočtu týmů. Ale jednou ze strategických hodnot současného zástupce majitele marketingových práv Bernieho Ecclestona je určitá nevšednost spočívající spíše ve sporadické a vzácné prezentaci F1. Formule 1 se těší dobrým příjmům od televizních stanic, které přenosy nabízí, avšak podle Adama Parra je potřeba rozšířit profil soutěže také na internetu.

Ecclestone je jeho známým nepřítelem. Obává se totiž, že s ohledem na velký nešvar internetu, tedy bezplatné a mnohdy nelegální šíření obsahu, by přišel o nemalé potenciální příjmy a F1 by ztratila na exkluzivitě. Ecclestonova společnost Formula One Management také patří k nejaktivnějším v odstraňování neautorizovaných videí na YouTube. Video natočené a okomentované rapperem Ice-T v garáži McLarenu při Velké ceně Kanady dokonce vedlo Ecclestona k tomu, že písemně upozornil vedení McLarenu na nutnost dodržování závazků týkajících se pořizování takových záznamů v areálu velké ceny. (Video - stále ještě - dostupné zde.)

„Formule 1 je prvotřídním produktem. Když navštívíte velkou cenu, lidé jsou unešení tím, jak to tam vypadá a jakým způsobem je to organizováno,“ řekl Adam Parr. „Televizní přenosy jsou kvalitní, máme slušnou globální skupinu diváků.

Sociální sítě, internet – to v posledních deset expandovalo tolik, že to musí změnit styl uvažování. Nejde jen o to, jak komunikujete k lidem a jak šíříte obsah, ale co je možné také ekonomicky. Rubense Barrichella (shodou okolností pilota Williamsu – pozn. autora) na twitteru sleduje více než milion lidí, z nichž většina jsou Brazilci. Pro Renault (který je od příštího roku dodavatelem motorů pro Williams – pozn. autora) je Brazílie klíčovým trhem. Když Rubens sedí v (sídle týmu) Grove při představení našeho nového partnerství a přitom tweetuje o tom, jak je návrat Renaultu úžasnou zprávou, milion lidí dostane zmínku o Renaultu, která je nekomerčně řízená.

Dokázali bychom vypočítat, co to přinese? Kolik reklam na Clio se tomu vyrovná? Někdo, koho lidé obdivují, kterého svobodně sledují, říká, jak je šťastný, že Renault je coby špičkový motor zpět. Nedostal za to žádný honorář, je to zcela zadarmo, dokáže vám to nastínit, jaké se v tom skrývají možnosti. A nemá to nic společného s tím, jak zprostředkováváte televizní signál ze závodů.“

Bernie Ecclestone navzdory svému vztahu k internetu cítí, jaký je v něm skrytý potenciál, ale kromě nedůvěry spojené s možnou devalvací hodnoty sportu tvrdí, že právě s ohledem na uzavřené kontrakty s televizními stanicemi má svázané ruce.

„Televizím dáváme možnost šířit ve své zemi obrázek, jakým způsobem chtějí,“ vysvětluje Ecclestone. „Pokud tedy chtějí signál přenášet do mobilních telefonů, což není nic jiného než malá televize, tak mohou. Ale nezdá se, že by o to stály. Lidé stále preferují zapnout si televizi.

Vše, co můžeme udělat, děláme. Studovali jsme to, všechny ty možné způsoby vysílání. Jakmile dovolíme jiné firmě přenášet signál jiným způsobem, okamžitě to naštve lidi v televizi, se kterou máme smlouvu.“

Adam Parr si je hodnoty exkluzivního a vzácného obrazového materiálu vědom, tvrdí ale, že lze využít dalších možností:

„To je v pořádku, ale podívejte se například na BBC. Jejich web je velmi dobrý, iPlayer je fantastický produkt a kvalita přenosů úchvatná. Znamená to ale, že využívají maxima potenciálu materiálu na iPhonech a iPadech? Nemyslím si…“

Další článek: Spal bych hůř, kdybych týmový příkaz uposlechl, říká Webber

15:34 | Alfa Romeo alias Sauber upravuje název týmu z Alfa Romeo Racing ORLEN na Alfa Romeo F1 Team ORLEN.
14:06 | Po socnetech koluje údajná fotografie nového ferrari s trikolorou a logem k 75. výročí. Jde ale jen o fanouškovský model. Více zde: odkaz (ale vypadá pěkně, to zase jo).
18. ledna | Mercedes představí svůj vůz 18. února.
17. ledna | Objevila se spekulace, že by Cyril Abiteboul mohl pracovat pro Red Bull. Měl by na starost motorové oddělení. Pikantní to možnost..