Formule 1 má pro letošní sezónu nový safety car: Mercedes SLS AMG

Formule 1 střídá po dvou letech safety car, po Mercedesu SL 63 AMG bude bezpečnost na okruzích letos zajišťovat model SLS AMG. Premiéru bude mít v Grand Prix Bahrajnu.

"Společně s celým týmem AMG jsem velmi hrdý, že je nové SLS AMG oficiálním safety carem formule 1," řekl výkonný ředitel Mercedesu AMG Volker Mornhinweg. "Jsem si jistý, že všichni fanoušci Mercedesu a AMG budou nadšení, když na okruzích formule 1 uvidí model gullwing spolu s týmem Mercedes GP Petronas."

Řídit safety car bude stejně jako v minulých letech Bernd Mayländer. SLS AMG mu díky osmiválcovému motoru o objemu 6,3 litru nabídne výkon 420 kW (571 koní) a točivý moment 650 Nm. Z nuly na sto km/h zrychlí vůz za 3,8 sekundy. Co se týče motoru, převodovky, zavěšení a brzd, je Safety car ve stejné specifikaci jako civilní SLS AMG. Výjimku představuje tlumič výfuku, jenž není tak konzervativní.

Mercedes poskytne formuli 1 také oficiální medical car (lékařský vůz). Je jím model C 63 AMG, který disponuje taktéž osmiválcem o objemu 6,3 litru, ale výkon má nižší - 336 kW (457 koní). Mercedes dodává zpomalovací a lékařské vozy formuli 1 už 14 let.

Nový Safety car SLS AMG si můžete prohlédnout ve fotogalerii.

Historie safety carů Mercedes AMG ve formuli 1
1996: C 36 AMG (W 202)
od r. 1997: CLK 55 AMG (C 208)
2000: CL 55 AMG (C 215)
od r. 2001: SL 55 AMG (R 230)
2003: CLK 55 AMG (C 209)
od r. 2004: SLK 55 AMG (R 171)
od r. 2006: CLK 63 AMG (C 209)
od r. 2008: SL 63 AMG (R 230)
od r. 2010: SLS AMG (C 197)

Historie medical carů Mercedes AMG ve formuli 1
1996: C 36 AMG (W 202)
1997: C 36 AMG (W 202); E 60 AMG (W 210)
od r. 1998: C 55 AMG (S 202)
od r. 2001: C 32 AMG (S 203)
od r. 2004: C 55 AMG (S 203)
od r. 2008: C 63 AMG (S 204)

Další článek: Safety car Mercedes SLS AMG

15:06 | Změny DRS zóny v Imole. Detekční bod se přesouvá z 40 metrů za 18. zatáčkou do 20 metrů před 17. zatáčkou. Aktivační bod z cílové rovinky na 60 metrů před 19. zatáčkou
11:33 | Stefano Domenicali pro Autosport vyloučil, že by F1 přešla v budoucnu na dvoudenní formát víkendu. Pro promotéry a prodej vstupenek to není výhodné.
11. dubna | První řadu pro druhý závod formule E v Římě obsadili nováčci Nick Cassidy a Norman Nato. Závod dnes začíná už ve 13:00.

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink 11.00–12.00
2. trénink 14.30–15.30
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 18. dubna 2021
Závod 15.00