Formule 1 chce v budoucnu upustit od velkých týmových motorhomů

Ve své snaze být v budoucnu uhlíkově neutrální by se formule 1 mohla zbavit svých velkých motorhomů, které týmy mají při evropských závodech, řekl ředitel motorsportu ve F1 Ross Brawn.
Formule 1 chce v budoucnu upustit od velkých týmových motorhomů

Formule 1 koncem minulého roku oznámila své plány být do roku 2030 uhlíkově neutrální. Dosáhnout toho chce snížením emisí z vozů a zefektivněním logistiky v průběhu celé sezóny.

Ředitel formule 1 pro oblast motorsportu Ross Brawn řekl, že F1 plánuje v budoucnu využívat i dalších druhů dopravy, jako vlakové nebo námořní. Odzvonit by podle jeho slov mohlo také velkým zázemím, tzv. motorhomům, které jednotlivé týmy, ale také například dodavatel pneumatik Pirelli nebo Mezinárodní automobilová federace (FIA) má v paddocku na každém evropském závodě.

„Díváme se na přepravu a veškeré vybavení, které používáme. Moji kolegové nyní hledají alternativní možnosti přepravy, velmi efektivním prostředkem k přepravě vybavení je vlak. Námořní nákladní přeprava je také velmi efektivním způsobem, jakým přesouvat věci. Díváme se tedy na celou logistiku a uvidíme, jak můžeme minimalizovat ten dopad,“ řekl Brawn.

Do roku 2030 budeme uhlíkově neutrální, potvrdila F1

Do roku 2030 budeme uhlíkově neutrální, potvrdila F1

„Pak jsou tu motorhomy. Všichni jezdíme na velké ceny a pro devět závodů v roce tu máme motorhomy, kolem kterých stojí kamiony. Spousta kamionů, které týmům poskytují zázemí,“

Ve vzdálenějších závodech pak týmy využívají, co mají k dispozici. „Jezdíme na zámořské závody, například do Baku, a máme k dispozici sadu prefabrikovaných dílů. Nikdo si nestěžuje a funguje to,“ říká.

„Pak jedeme do Monzy a tam máme naše paláce se všemi kamiony, které jsou potřeba k jejich přepravě. V budoucnu proto chceme přejít k motorhomům nebo hospitality zařízení, které by mohlo mít z pohledu logistiky a přepravy mnohem menší dopad, než v současnosti.“

Podle informací Motorsport.com na přepravu mezi evropskými závody celý kolotoč formule 1 využívá 315 kamionů. Jsou to kamiony týmů, Pirelli, F1 a FIA. Dalších 60 kamionů pak potřebují doprovodné série formule 2, formule 3 a Porsche Supercup.

Ke zlepšení efektivity by přispělo také přeskupení závodů. Rakouský Red Bull Ring a maďarský Hungaroring jsou vzdáleny 400 kilometrů. Mezi nimi je však v kalendáři ještě závod na britském Silverstonu. Všechny kamiony tak musí jet z Rakouska do Maďarska přes Velkou Británii, tedy cestu dlouhou přibližně 3400 kilometrů.

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Další článek: Albon si uvědomuje, že se letos musí přiblížit Verstappenovi

9:58 | McLaren má dnes filmovací den v Barceloně...
15. února | UPDATE: Jde o letošní zbarvení na loňském voze
15. února | Na internetu je fotografie údajného letošního racing pointu: odkaz
15. února | George Russell dnes slaví 22. narozeniny.