Formule 1 chce KERS, ale nemá na něj peníze

Formule 1 už nepřemýšlí, jestli má znovu používat systémy na rekuperaci kinetické energie, s tím souhlasí všichni. Otázkou je teď najít řešení, které by po finanční stránce vyhovovalo všem.

"Neřekl bych, že nás to rozděluje (otázka KERS). Problém je ten, že si hodně týmů nemůže KERS v příštím roce dovolit, asi jich je většina," uvedl šéf týmu McLaren Martin Whitmarsh. "Proto musíme najít schůdné řešení, které bude mít smysl pro tento sport."

Zorganizovat návrat KERS již v příštím roce se tedy velmi pravděpodobně nepodaří a další termín představuje sezóna 2012. V této souvislosti se ale ozývají hlasy, které navrhují KERS odložit o další rok a integrovat ho do balíku změn v oblasti motorů.

"Uznáváme, že KERS bude hrát roli mezi technologiemi budoucnosti," řekl šéf Mercedesu GP Ross Brawn. "Myslíme si, že loni KERS přinášel nedostatečné zisky, na což bychom měli při pohledu na budoucnost KERS myslet."

"Raději bychom se zabývali něčím, co bude dobře naplánované a součástí nového pohonného ústrojí, které přijde v roce 2013. I když to neznamená, že KERS může přijít až v roce 2013, možná se to dá urychlit. Ale pokud postavíme jeden systém teď a další v roce 2013, bude to trochu škoda. Protože systémy, které máme teď - Mercedes vyhrál za svůj systém cenu pro inovaci a technologie - asi nepřinášejí dostatečné výhody. Musíme se zabývat systémy, které pomůžou sportovní stránce závodů."

Tým Williams zastává názor, že v příštích dvou letech je možné použít KERS ve specifikaci z minulé sezóny. Změny v parametrech by měly přijít až v roce 2013. Ale rozhodujícím faktorem bude podle Mercedesu finanční stránka.

"Je to otázka toho, co si můžete a nemůžete dovolit," řekl Norbert Haug. "Dnes je to ve formuli 1 o šetření a myslím, že bychom neměli umožnit, aby se z formule 1 stal závod v utrácení za nové technologie. I když jsme v této oblasti schopní, říkáme, že musí existovat hranice. Ale jak řekl Ross, mělo by smysl dát vše dohromady v budoucnosti - nové pohonné ústrojí s výkonnějším KERS. A nastavili bychom limity, abychom neutratili moc peněz."

Další článek: HRT uvažuje o zkušeném pilotovi pro páteční tréninky

15:58 | Problém na motoru, který potkal Vettela během testů, podle Ferrari nebyl vážný. V Maranellu zjistili, že šlo o problém s mazacím systémem.
22. února | Zandvoort před pěti dny. Za pár dní má být hotovo... odkaz
22. února | Podle Lea Turriniho Binotto a Ferrari neblafují. Aerodynamický balíček SF1000 nefunguje. Stále trpí problémy z loňského roku, nedotáčivostí a horším výkonem. Na příští týden chystá tým změny.
22. února | Niki Lauda by dnes oslavil 71. narozeniny.

Předsezónní testy

První
19. února Hamilton (1:16.976)
20. února Räikkönen (1:17.091)
21. února Bottas (1:15.732)
Druhé
26. února 09.00–18.00
27. února 09.00–18.00
28. února 09.00–18.00