Formule 1 byla na vrcholu začátkem nového tisíciletí, říká Alonso

Podle Fernanda Alonsa dosáhla formule 1 svého vrcholu na začátku nového tisíciletí a éra soubojů Ayrtona Senny a Alaina Prosta by v dnešní době byla nudná.
Formule 1 byla na vrcholu začátkem nového tisíciletí, říká Alonso

Dvojnásobný mistr světa si myslí, že závody formule 1 v 80. letech nebyly až tak zajímavé, jak se v současné době prohlašuje.

„Formule 1 byla v té době velmi nudná,“ řekl Alonso k sezónám, kdy spolu bojovali Senna a Prost.

„Když se teď podíváte na závody z let 1985. 1988 nebo 1992, tak během závodu usnete, protože to byly dva mclareny, čtvrtý v pořadí dostal celé kolo a mezi auty byly rozdíly 25 sekund. 10 vozů ze závodu odstoupilo kvůli špatné spolehlivosti.“

„Televizní sledovanost i návštěvnost teď klesá, jako v těch nudných sezónách v 80. letech, kde Senna, Prost a další šetřili palivo, pneumatiky a podobně, takže teď je to stejně nudné jako bylo v té době.“

Klepněte pro větší obrázek

Jiná situace ve formuli 1 byla podle Španěla po roce 2000, kdy ve formuli 1 závodilo také více automobilek.

„Myslím, že v té době formule 1 hodně vyrostla,“ dodal Alonso. „V té době přišla do formule 1 řada továren - BMW, Toyota. Televizní sledovanost i počet diváků v té době byly na maximu.“

„Otevřeli jsme formuli 1 novým zemím, závodili jsme v Koreji, Indii, Singapuru, byly dva závody ve Španělsku. To bylo maximum, my ale asi nepochopili tu situaci. Náklady byly velmi vysoké, moderní technologie a v důsledku toho některé automobilky odešly.“

Podle Alonsa je rovněž běžné, že také piloti jsou vnímáni pozitivněji až ve chvíli, kdy se rozhodnou ve formuli 1 skončit.

„Když přestanete závodit, stane se z vás idol, dokud ale závodíte, tak jste kritizováni. V momentu, kdy přestanete závodit, jste ale fantastický, tohle se stalo Felipemu (Massovi) a (Marku) Webberovi.“

„Závodníci 80. let jsou teď velcí šampioni, idolové. (Lewis) Hamilton nebo (Sebastian) Vettel budou přitom idoly dětí, které teď závodí v motokárách.“

Foto: Getty Images / Clive Rose, Pascal Rondeau

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
10:28 | Nico Hülkenberg dnes slaví třicetiny.
14. srpna | Před 29 lety zemřel Enzo Ferrari.
14. srpna | Guenther Steiner si nemyslí, že nové partnerství mezi Sauberem a Ferrari ovlivní vztah mezi Haasem a Ferrari.
10. srpna | F1 2018 odkaz
10. srpna | Liberty prozradila, že Carey je placen podle toho, kolik F1 vydělá...

Nejčtenější články

Hamilton jmenoval dva týmy, za které by mohl jezdit. Změnu ale neplánuje

Hamilton jmenoval dva týmy, za které…

Lewis Hamilton jmenoval dva týmy, u kterých by si dokázal představit, že by by za ně v F1 jezdil. Změnu ale neplánuje. Odchod z Mercedesu podle něj znamená odchod z F1.

14.  8.  2017 | | 73 N/A
Räikkönen má v hlavě GPS a Alonsa lze zvládnout, říká Boullier

Räikkönen má v hlavě GPS a Alonsa lz…

Eric Boullier promluvil o jezdcích, se kterými během svého působení v F1 spolupracoval.

17.  8.  2017 | | 86 N/A
Ferrari podle Vettela přišlo na slabé stránky svého letošního vozu

Ferrari podle Vettela přišlo na slab…

Ferrari odhalilo slabé stránky svého letošního monopostu a ví, jak si udržet své šance v boji o letošní titul mistra světa formule 1, říká Sebastian Vettel.

13.  8.  2017 | | 89 N/A
Motokára. Stroj, na který nedají dopustit ani zkušení jezdci

Motokára. Stroj, na který nedají dop…

Motokáry jsou tradičně vnímány jako tréninkový prostředek pro budoucího hvězdy, ale ke zlepšení svých schopností jich využívá i řada předních závodníků.

13.  8.  2017 | | 11 N/A
Räikkönen: Rychlost stále mám

Räikkönen: Rychlost stále mám

Kimi Räikkönen si myslí, že má stále rychlost na to závodit na čele startovního pole formule 1.

16.  8.  2017 | | 49 N/A