Podle Fernanda Alonsa dosáhla formule 1 svého vrcholu na začátku nového tisíciletí a éra soubojů Ayrtona Senny a Alaina Prosta by v dnešní době byla nudná.
Dvojnásobný mistr světa si myslí, že závody formule 1 v 80. letech nebyly až tak zajímavé, jak se v současné době prohlašuje.
„Formule 1 byla v té době velmi nudná,“ řekl Alonso k sezónám, kdy spolu bojovali Senna a Prost.
„Když se teď podíváte na závody z let 1985. 1988 nebo 1992, tak během závodu usnete, protože to byly dva mclareny, čtvrtý v pořadí dostal celé kolo a mezi auty byly rozdíly 25 sekund. 10 vozů ze závodu odstoupilo kvůli špatné spolehlivosti.“
„Televizní sledovanost i návštěvnost teď klesá, jako v těch nudných sezónách v 80. letech, kde Senna, Prost a další šetřili palivo, pneumatiky a podobně, takže teď je to stejně nudné jako bylo v té době.“
Jiná situace ve formuli 1 byla podle Španěla po roce 2000, kdy ve formuli 1 závodilo také více automobilek.
„Myslím, že v té době formule 1 hodně vyrostla,“ dodal Alonso. „V té době přišla do formule 1 řada továren - BMW, Toyota. Televizní sledovanost i počet diváků v té době byly na maximu.“
„Otevřeli jsme formuli 1 novým zemím, závodili jsme v Koreji, Indii, Singapuru, byly dva závody ve Španělsku. To bylo maximum, my ale asi nepochopili tu situaci. Náklady byly velmi vysoké, moderní technologie a v důsledku toho některé automobilky odešly.“
Podle Alonsa je rovněž běžné, že také piloti jsou vnímáni pozitivněji až ve chvíli, kdy se rozhodnou ve formuli 1 skončit.
„Když přestanete závodit, stane se z vás idol, dokud ale závodíte, tak jste kritizováni. V momentu, kdy přestanete závodit, jste ale fantastický, tohle se stalo Felipemu (Massovi) a (Marku) Webberovi.“
„Závodníci 80. let jsou teď velcí šampioni, idolové. (Lewis) Hamilton nebo (Sebastian) Vettel budou přitom idoly dětí, které teď závodí v motokárách.“
Foto: Getty Images / Clive Rose, Pascal Rondeau