Pro někoho, kdo formuli 1 vůbec nesleduje, to může být překvapivé, ale také v královně motorsportu padají pokuty za překročení rychlosti.
V boxové uličce je rychlost omezena – obvykle na 80 km/h, ale na tratích, jako je Monako, to může být méně. Jezdec nemusí hlídat displej na volantu, stačí, když zapne omezovač (na volantu má obvykle zkratku PIT).
V tréninku nebo v kvalifikaci se za překročení rychlosti udělují pokuty. Jezdec rychlejší jízdou samozřejmě nezíská žádnou výhodu, ale může to být nebezpečné pro mechaniky a další personál v boxech. V závodě, kde jde při zastávkách o každou desetinu, to už výhodu představovat může, a tak se udělují časové tresty.
V případě pokut je klíč jednoduchý. Za každý 1 km/h nad stanovený limit je pokuta 100 euro. Maximum je 1000 euro.
Maximum pro Strolla a Cunodu
Na maximální pokutu vloni dosáhli dva jezdci – v Kanadě Lance Stroll, který také „stanovil“ rekord sezóny, když v boxech překročil limit o 17,8 km/h. V Monaku pak Cunoda překročil rychlost o 16,2 km/h.
Ostatní jezdci dostávali nižší pokuty. Celkem dostalo pokutu 13 jezdců. Nejvíce (pět) Stroll a Čou. Čínský mladík nasbíral hned čtyři pokuty ve třetím tréninku v Monaku. Stroll má sbírku pestřejší – dvakrát získal pokutu v Miami, další pak na jiných tratích (Austrálie, Kanada, Rakousko).
„Po první nebo druhé jízdě jsme se s týmem v rádiu asi nepochopili,“ řekl Čou v Monaku pro web RaceFans.net. „Myslel jsem, že mi řekli, abych pustil omezovač v boxech dříve. Ale asi to bylo naopak.“
Pokuty se udělují i za jiné věci. Většinou šlo o pokuty pro tým – třeba za to, že nevrátil pneumatiky včas, nebo že neinformoval jezdce o blížícím se voze v tréninku nebo kvalifikaci.
Nejvyšší pokutu dostal Lewis Hamilton – 50 000 euro za to, že v Kataru přecházel trať. Stalo se tak krátce předtím, než z boxů vyjel Russell, se kterým o chvíli dříve kolidoval. Hamilton musel zaplatit polovinu, druhou dostal podmíněně a vzhledem k tomu, že se už situace do konce sezóny neopakovala, tak byla „promlčena“.