Force India: Ztrácíme kvůli pneumatikám, ale nechceme se na to vymlouvat

Týmu Force India se nedařilo ani v italské Monze, která mu měla sednout. Za problémy vidí pneumatiky, ale říká, že je musí zvládnout.
Force India: Ztrácíme kvůli pneumatikám, ale nechceme se na to vymlouvat

Do Velké Británie nasbíral indický tým celkem 59 bodů. Pak přišly změny pneumatik a od té doby přidal za čtyři Grand Prix jen další dva body. A to přesto, že poslední dva okruhy měly být jeho doménou.

Ve Spa bodoval, ale v Itálii vyšel naprázdno. "Celý víkend jsme se trápili na trati, která nám měla vyhovovat," konstatoval spolumajitel stáje Vidžaj Mallya v rozhovoru pro Autosport. "V minulosti se nám tam dařilo, ale z nějakého důvodu jsme nedokázali najít rychlost a optimalizovat výkonnost pneumatik. V minulosti jsme na tom tak špatně nikdy nebyli."

"V závodě jsme zkusili pár věcí jinak, což jsme v trénincích a kvalifikaci neudělali, a byli jsme příjemně překvapeni, když Adrian nabral rychlost, ale to nás neutěší. Nakonec je důležitý výsledek."

Force India zatím neumí pracovat s obutím tak, jako v první polovině sezóny, kdy Pirelli používalo původní specifikaci s kovovým pásem.

"Musíme lépe pochopit chování těchto pneumatik a snad to překonáme před Singapurem, který je také okruhem, jenž by nám měl sedět. Ale na Itálii nemáme žádné výmluvy, prostě jsme nebyli dost dobří."

Pirelli u nových pneumatik sice použilo známou loňskou konstrukci, ale letošní monopost Force Indie byl optimalizovaný kolem letošní původní specifikace.

"Auto je jiné než loni. Bylo navrženo a postaveno pro pneumatiky 2013, které jsme měli do Silverstonu. Do té doby jsme podávali opravdu dobré výkony, pak jsme se po změně pneumatik trápili. To je fakt, ne výmluva," dodal Mallya.

Diskuze (4) Další článek: Todt: Snížení nákladů jsme s týmy nedohodli, zkusí to Strategická skupina
10:08 | A Ferrari potvrdilo totéž.
10:06 | Alfa Romeo oficiálně potvrdila účast Micka Schumachera v sezónních testech.
9:45 | Dnes se koná klíčová schůzka, na které budou týmy projednávat změny pravidel a další novinky pro období po roce 2020.
25. března | Jody Egginton je novým technickým ředitelem Toro Rosso.

GP Bahrajnu 2019

Pátek 29. března 2019
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 30. března 2019
3. trénink 13.00–14.00
Kvalifikace 16.00–17.00
Neděle 31. března 2019
Závod 17.10